lördag 11 augusti 2012

Fin morgon, och festligheter ikväll

Gomorron gott folk! Här vaknar vi till en strålande vacker dag. Jag och Myran har varit uppe sen strax efter 7 vilket är helt okej. Hon kikade på Pippi en stund medan jag låg och latade mig. Mannen i huset sover fortfarande. Han kom vid 02 efter kvällens festligheter så han är väl trött.

Jag och Myran var precis ut och eldade i bastun, så om ca 30-40 min är det väl lagom varmt att krypa in där. Passade även på att täcka av poolen så man kan ta sig ett dopp. Idag får det bli frukost utomhus för det var väldigt behaglig temperatur. Vi får helt enkelt ta och njuta av den fina dagen. Känner mig full av energi. Jippii!

Ikväll ska jag och K ut på festligheter tillsammans. Det är lite happenings i stan därav detta. Vi blev bjudna på fest hos goda vänner och lyckades få svärmor att ställa upp som barnvakt. Det ska bli kul för många av våra vänner som ska på festen är småbarnsföräldrar så vi har nog inte lyckats vara barnfria samtidigt på 2-3 år förrän nu. Vet inte ens när vi var ute tillsammans K och jag sist, tror att det var innan jag blev gravid, så alltså för 3 år sen. OMG. Det är mycket middagsbjudningar med vänner nu förtiden. Vilket är väldigt trevligt. Jag ska ändå ta det lugnt för det är ju en morgondag imorn också och då måste lite saker fixas här hemma innan det är dags för jobb på måndag igen efter 2 månaders ledighet.

Ha en underbar dag alla för det tänker jag ha!!

Så här vackert är det ute idag.

Våra äppelträd ner mot sjön

eldar i bastun så det ryker

3 kommentarer:

Lina sa...

Man får verkligen ta till vara på de fina dagarna, snart är hösten här på riktigt. Tycker iof att hösten också är mysig, alla årstiderna har verkligen sitt som gör att jag gillar dem!

Hoppas ni får en fin dag.

Kram

Yohanna - Mamma till 2 :) sa...

Svar: Jag har haft släkt i Köping så vet precis :) Ja precis, träffade min sambo här för ca 6 år sedan och blev "fast". Själv då?? Ja, Blogg.se har supermkt strul med kommentarer.. oftast blir det error.. tryck backa och skicka igen - hellre dubbla än ingen alls.

Sofie sa...

Åh ni verkar ju o så fint!! Ja det gäller att ta till vara på de fina dagarna, visserligen kan man ju hoppas att vi får massor med fina sensommar dagar, men det vet man ju aldrig!
Så skoj att gå på festligheter bara sabom och du, underbart art vara hela familjen men ibland är det skönt att umgås själva med! Kram!