lördag 25 augusti 2012

Shopping, bullevakt och adoption allt i en salig röra

Imorse åkte jag och Myran till Väla. Vi kom iväg så tidigt att affärerna inte ens hade öppnat när vi kom fram. Vårt första stopp var Desigual-butiken som firade ett år, eller ja, hela Väla firade väl ett år sen de nya delarna öppnades eller nåt sånt. Kappan som jag var på jakt efter i Desigual-butiken fanns där men ej i min storlek. Jag har bestämt mig för att beställa den från nätet nu. Iställt för kappan blev det en tunika som det var 20% rea på. Där fanns mycket fint, speciellt en klänning som jag spanar på just nu. Kanske nästa månad...

Annars blev det även en blus från Vero Moda. Även där var det 20% till min stora glädje. Gillar det här blusmodet som är nu. Man känner sig klädd i det. Efter Vero Moda begav vi oss till Skopunkten, det heter så va? Därifrån blev det ett par skor. Så nu det enda som fattas i skoväg inför hösten/vintern är ett par stövlar och ett par fodrade Converse.

Till Myran blev det att par jeans från H&M. Ordinarie pris 149 kr, jag betalade 87 kr. Då förstår ni att jag är nöjd med shoppingen idag:))) Bara en massa fynd.

Bäst av allt var att jag och Myran var galet effektiva. All shopping avklarades på mindre än 2 timmar. Och de som har varit på Väla vet ju att det är stort. Myran skötte sig perfekt hela tiden. Jag är otroligt imponerad av henne. Följde snällt med in när jag provade kläder och sprang inte från mig en endaste gång, inget gnäll och inget pipande. Hon fick två ballonger, och åka både sån leksaksflygplan och bil som belöning. Tur de nöjer sig med så lite och simpla saker.

På väg hem från Väla stannade vi och plockade upp den engelska bullterriern K. Nu ligger han och sussar i sin säng där nere. Vi har gått ett varv runt sjön. Tänkte jag ska springa med honom ikväll. Får se hur det går för han verkar väldigt trött nu och är känd för sina powernaps under löparrundan. Han och Myran kommer iaf bra överens. Vi passar honom tills imorgon.

Imorn är det dags för första etappen i föräldrautbildningen inför adoptionen. Det ska bli otroligt kul och spännande. Undra vad det är för andra folk där? Våra kära vänner M & H passar Myran när vi är iväg. Tack tack tack. Jag är inte alls nervös utan mest nyfiken och fylld av förväntan. Vill bara kicka igång allt nu så det händer nåt.

Jada jada jada... blev mycket är idag. Nu ska jag dock hänga med Myran. Ikväll väntar som sagt en löparrunda, bad, bastu och en pizza.

Desigual

Vero Moda

Skopunkten

Bullevakt till den här engelska bullterriern

Myran i sina nya jeans från H&M. Suddig bild.

3 kommentarer:

Yohanna - tvåbarnskaos :) sa...

Adoption??? Berätta!!!! :) :) Vad spännande!!!!!

Lina sa...

Vilka snygga kläder! Jag måste köpa höst/vinterskor. Har kommit på att jag alltid springer omkring i converse eller walkingskor.Fodrad Converse låter inte helt fel. Sen önskar jag mig ett par snygga, fodrade, promenadvänliga stövlar.

Spännade med kursen imorgon, måste va skönt att komma ännu ett steg närmre målet.

Kram

Fiffi sa...

Åh!! De där pjucken från Skopunkten diggar jag!! :O)
Hoppas du/ni mår bra vännen och att ni har fått en fin start på veckan.
Massa kramisar