onsdag 6 juli 2011

En dåre tilll hundägare del 2. Vad gäller?

Grrrr jag är så arg att jag är helt röd i ansiktet!! Träffade på den där dåren vars hundar attackerade min doggis förra onsdagen. Givetvis gick hon med hunden okopplad så jag sa åt henne att koppla hunden, varpå hon ansåg att det inte behövdes. Dåre. Turligt nog stod jag precis vid en skylt där det stod att hundar ska hållas kopplade inom detta område och frågade henne varför hennes inte var det. Hon gav mig ett briljant svar "därför att". Eeeeeh!! Är det inte så små barn brukar svara? Pressade henne lite till och då sa hon att skyltarna var till för dem som var hundrädda. Wow! Jag är imponerad av hennes tankeverksamhet. Därefter hamnade vi en hetsig diskussion om vems fel det var att HENNES hundar hade attackerat min hund. Hon försökte skylla allt på min hund och säga att hennes hund inte alls hade bitit min. Men hon blev rätt tyst när jag bad henne komma och kika på skadorna som doggisen hade fått. Då var hon inte intresserad av att fortsätta diskutera. Hon är nog en av de mest korkade hundägare jag träffat på. Blir förbannad bara jag tänker tanken. Hon kommer att fortsätta gå där med sin hund okopplad då hon bestämt litar på den. Den ena har hon kopplad iaf. Men vad tusan är det som gäller när det är skyltat på flera ställen att hundarna ska vara kopplade? Nån som vet? Mest för min egen nyfikenhet och för att kunna säg till dåren nästa gång vi möts för det lär vi säkert göra.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Vilken härlig blogg! :O)

Malin sa...

Men herregud vilken människa. Jag trodde det var lag på att ha hundar kopplade?

Jag har gjort 3 dagar på nivå 2...tror jag hmm eller är det 4 =/ i går var jag tvungen att hoppa över för vi kom hem vid 21.30 och Alma var övertrött och jag med hahaah.