torsdag 7 juli 2011

Life is good! Really good!

Jag har precis sjunkit ner i däckstolen på soldäcket. Gissa om det är skönt efter en hel dag på benen? Med mig har jag en god bok, Hundraåringen. Den är lite smått underhållande. Jag har även unnat mig ett glas rosévin. Mmmmm. Jag är nyduschad, Smilla sover sen 30 min tillbaka, maken är nere vid sjön och snickrar färdigt vår flytbrygga, doggisen håller mig sällskap här ute nu när det är behaglig temperatur och vad Katten gör vet jag inte. Så där ja, nu har ni fullständig rapport på vad vår familj gör nere i Skåne.

Det är så underbart ute just nu. Hela dagen har det varit fruktansvärt kvavt och klibbigt. Så det var skönt med en uppfriskande dusch. Sjön nedanför huset ligger alldeles spegelblank, solen kikar fram över trädtopparna på den högra delen av soldäcket, några fåglar kvittrar än, i övrigt är det enda jag hör nån enstaka bil och min man som kör med nån maskin nere vid sjön. Just nu är livet bara lite för bra. Får det vara det? Blir så knasig då och tror att det ska bli nåt svart moln sen som drar förbi. Uffff. Men just nu ska jag njuta av stunden och den här fina sommarkvällen...

Några usla bilder tagna med iphonen

Här sitter jag nedsjunken


Utsikten


Vår uteplats på soldäcket. Här äts de flesta måltider så fort vädret är fint.


mmmmmm


3 kommentarer:

Linda sa...

Åh så härligt det ser ut. Och vilken fin utsikt. Jag har valt att arbeta på förskolan denna terminen, så det är därför jag börjar tidigare. Jag vill inte jobba mer än 60% just nu nämligen.

Fiffi sa...

Men shit vilken utsikt ni har!!! Och vilket trädäck sen!! Avis... ;O)
Där skulle jag oxå vilja sitta med ett, lr flera glas rosé!

Malin sa...

Åhh jag kommer ner!!
hehee, hmm undra om jag är ensam om att inte gillar vin hahaah men det låter himla fint när det står att man sitter med ett glas rosé ;)
Nej tacka vet jag söta saker som cider =P