fredag 22 juli 2011

Förskolestart. Vad behövs?

Om några veckor är det dags för Smilla att börja förskolan. Just nu snurrar det i mitt huvud vad hon behöver inför starten och tiden där. Vi tänkte ha dubbla uppsättningar av regnställ och gummistövlar, ett att ha på förskolan och ett att ha hemma. Min vän M, som är förskolelärare rekommenderade det. Det är väl inte så avancerat med förskolestarten så man stirrar nog till det mer än det behövs. Usch och fy det knyter sig lite  magen när jag tänker på att jag ska släppa iväg min lilla flicka. Tur det är K som har hand om inskolningen för han är inte lka blödig som jag.

Så om nån har bra tips på vad som behövs skriv gärna en rad!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Då går jag in i tjuvläser tipsen du får sen. =) Regnkläder har jag också tänkt på och väska att packa saker i, extra snuttis och sen har jag laddat upp med bekväma kläder i mörka färger (så att fläckar inte syns så lätt).

Här är det jag som ska stå för inskolningen. Ack o ve. =)

Kram!

Malin sa...

Det kommer gå kanon ska du se, tänk vad roligt för Smilla att få en massa nya kompisar.