onsdag 20 juli 2011

Resultat av träningen

Jag tycker mig se resultat av de senaste veckornas träning. Jag har bl a minskat kring lår, rumpa och midja. Nån annanstans har jag inte mätt mig. Någon exakt viktnedgång vet jag inte för jag väger mig inte då vi inte äger en våg. Brukar däremot tjuvväga mig hos folk som har en våg. Gjorde det förra veckan och då hade jag gått ner 1,5 kg. Jag gissar på att det ligger på ca 2 kg nu. Det har varit mycket grillfester och då för ju det med sig extra kalorier. Det blir lite tilltugg, vin och goda såser. Men hej! Det är ju sommar en gång om året. Jag har ju inte heller som mål att gå ner en massa i vikt, utan jag vill mest tajta till kroppen. Att vågen sen visar ett par kilo ner gör ju inte en ledsen heller direkt. Hahahah.

Kostmässigt har jag inte ändrat så mycket. Dragit ner på ris, pasta och potatis och vitt bröd. Men ibland får jag sånt sjukt craving efter pasta så då äter jag det. Att sen Smilla äter vår mat helt och hållet nu gör också att jag inte vill utesluta det. Jag äter regelbundet och försöker få in mellis på eftermiddagen varje dag. Det blir mycket jordgubbar nu. Mums! Märker att jag är mmycket hungrigare nu när jag tränar intensivt.

Träningsmässigt kör jag Jillians 30 day shred varje dag. Det har varit nån enstaka dag som det har kört ihop sig tidsmässigt så det inte har hunnits med, men det är inte många gånger. Visst har de funnits dagar då det har tagit emot men jag har bortsett från den känslan och gett järnet ändå. Är det bara 20 min man kör så kan man inte stå där och mesa.;) Jag springer 3 dagar i veckan och har faktiskt lyckats hålla den målsättningen bra. Löpningen flyter på fint även om det var tungt i benen de första dagarna efter Jillians pass. Tror att jag hade träningsvärk i 4-5 dagar i benen. Hujjjj! Utöver löpningen så är det dagliga PW's som gäller. Där har jag hunden att tacka för att jag kommer ut. Så jag måste medge att jag är rätt nöjd med hur träningen funkar just nu. Jag ska verkligen försöka hålla detta nu tills jag börjar jobba igen. Sen vet jag att det blir svårare att få ihop det. Får nog minska på träningen då. Jag undrar bara när det nya gymet ska öppna??

Nu är det dags för frukt!

4 kommentarer:

Fiffi sa...

Vad duktig du är!!
Den där videon med Jillian, är det några speciella "verktyg" man måste ha?
Det enda jag kör nu är promenader och plankan så ofta jag kan.
Jag längtar verkligen efter gymet men det är svårt när man är ensam med en bebis men snart då jävlar är jag där igen!! ;O)

http://hannaskrypin.se sa...

Bra jobbat! :-)

Nina - Glamourmamman sa...

Härligt!! Och centrimetrarna är ju mycket mer väsentligt än vikten egentligen - även om många stirrar sig blinda på den. Men huvudsaken att man trvis med sig själv :-)

Kram Nina

Malin sa...

Hej!

Vilka härliga resultat du fått, bra kämpat!!
Just nu har jag kommit in i en svacka, jag tror det är flera dagars sömnbrist som gör det så därför ligger jag lågt med träningen just nu. Och även kosten är sådär.

Kram