lördag 2 juli 2011

Fredag & lördag & andra tankar

Smilla somnade redan strax innan kl 18 igår så hon vaknade vid 06.00 imorse. Hon har sovit gott, men inte jag. Jag känner mig lite tillplattad. Sov så dåligt av nån märklig anledning så det har inte blivit mer än 4-5 timmars sömn för mig. Måste nog försöka vila en stund idag för ikväll kommer våra goda vänner Annika och Christoffer och deras barn E och I, även Patric och Åsa och deras små C och H kommer hit på  middag. Vi tänkte bjuda på 3-rätters så jag har lite att förbereda idag. Tur att jag städade undan lite igår så det är bara dammsugningen kvar. Annars ska jag lägga krutet på dukningen.

Igår tillbringade jag och S några timmar hos grannen och deras barn. S var överlycklig och hon lekte loss i flera timmar där. Eftermiddagen gick i städandets tecken. När K kom hem från jobbet stack jag och doggisen ut och sprang 5,5 km vid halv sex tiden. Gick så där underbart bra! Resten av kvällen tillbringades i soffan. En skön fredag med andra ord.

Nu längtar vi jättemycket tills nästa fredag för då går K på semester, hela 7 veckor ledigt blir det för honom då han kombinerar semester med pappaledighet. Hans pappaledighet blir dock inte så lång som vi hade planerat från början då han gick och fick ett nytt jobb i veckan. Så det blir han som skolar in S på dagis sen i augusti. Jag börjar jobba i mitten av augusti och det ska faktiskt bli superkul! Längtar emellanåt. Jag har ju gått hemma nästan 1,5 år nu. Underbart, mysigt, kul, intensivt, lärorikt, har det varit så nu ska det bli kul att få lite vardag i livet, men först tar vi och njuter av sommaren och gemensam ledighet. Semesterplanerna är fortfarande lite osäkra. Nåja, det löser sig nog.

Önskar er en trevlig lördag!

Inga kommentarer: