måndag 11 juli 2011

Fynd till Smilla

I lördags när vi var i Sölvesborg så fyndade jag lite till Smilla. Det finns en underbar klädbutik där för barn som heter Södergatan. Om ni råkar ha vägarna förbi där i sommar så stanna till. Överhuvudtaget är Sölvesborg en mysig liten stad. Jag tillbringade 5 år av mitt liv där. Men i vilket fall som helst så köpte jag gummistövlar till Smilla. Hon behöver ju det nu när hon ska börja dagis i augusti. Hon fick även en ny höstjacka som är helt underbart snygg. Stövlarna är från Viking och jackan är av märket Me Too. Sällan jag handlar dyra kläder till Smilla då jag tycker det är onödigt med märkeskläder på så små. De växer ju så sanbbt och de slits och fläckas på både här och där.  Men denna jackan var nedsatt 30% så jag slog till. Kan tänka mig att handla mer av det mer sen när hon kan ha plaggen lite längre.

Detta blev det. Tyvärr gör sig jackan inte riktigt rättvis på bilden. Mycket snyggare i verkligheten.


hihi Smillas små fötter syns på bilden också.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Jag måste oxå köpa gummistövlar till min lilla korvis, men tycker att det är så svårt att veta vad för stl man skall köpa. Mamma köpte ett par gympadojjor i stl 20 i Frankrike men de var för stora.

Sv:
Jo de här med de olika faserna kan vara jobbigt, speciellt när de är ledsna, griniga, inte sover som de skall etc.. Som tur var så har Oliver sovit jättebra de senaste nätterna så att vakna kl 03 var nog bara en tillfällighet. Peppar peppar ;O)

Angelica sa...

Åh,vilka söta gummistövlar :)