fredag 8 juli 2011

It's Friday och semesterstart för en del

Idag är vi lite mer än extra glada här hemma. Anledningen till det är att K går på semester idag. Wohooo! Han ska vara ledig i 7 fina veckor. En kombinerad semester med pappaledighet. Det blir han som skolar in S på dagis i augusti när jag börjar jobba igen efter 1,5 års mammaledighet. Jag tycker det ska bli superkul att jobba igen!

Hittills har vi inga särskilda semesterplaner. Vi skulle ju ha åkt till Bornholm men det var fulltbokat där, likaså på västkusten. Istället funderar vi på om vi ska åka till Budapest eller nån annanstans i Europa i några nätter eller om vi ska spara den resan till hösten när jag har lov. Det känns ganska skönt att ha det planlöst så här. Jag gillar att vara hemma i Sverige på sommaren. Är inte alls intresserad av att dra iväg till Grekland eller nåt annat. Ja okej, om regnet skulle vräka ner en hel sommar då vill jag inte vara här. Nä, jag reser hellre på hösten eller våren när det kommer till solsemestrar.  Det kommer att bli några dagsutflykter till Österlen i alla fall. Underbart vackert där! Jag är sugen på att åka till Köpenhamn, en natt eller över dagen. Det är ju så nära från oss.

Det får väl även bli en del snickrande här hemma. K har miljoner projekt alltid. I sommar vill han förbereda för nästa års poolbygge och höstens eventuella bastubygge. Men först får han nog se till att kakla färdigt lilltoan. Inte så mycket kvar där. Sen kan vi ringa elektriker och röris.

Snart kommer väl semesterfiraren hem så då får han passa S så jag kan sticka ut och springa en kort runda. Det får bli en kortis idag eftersom jag precis har genomfört Jillians 30 day shred. Funderar på om jag ska gå på level 2 imorgon...Känns som om jag redan ger järnet på level 1.

Ikväll blir det familjemys med god mat och en liten Mojito för att fira semestern.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: