tisdag 19 juli 2011

Lyckad shopping igår!

Vi var ju iväg till Helsingborg igår och shoppade jag och maken och lilla Smilla. Planen var att hinna in till stan i Hbg och en eventuell runda till Lager 157 i Höganäs. Men vi hann bara till Bauhaus och Väla. Jag är nöjd ändå.

Jag köpte ett par Levi's jeans i Levi'sshoppen på Väla. Kommer definitivt att åka dit i framtiden när det är dags för inköp av jeans. Jag hatar att köpa jeans. Har så svårt att hitta några som sitter bra. Oftast är jag på dåligt humör redan innan. SÅ igår hade jag siktet inställt på att jag inte skulle hitta nåt över huvudtaget. Positiv inställning va? Hahahah. K hittade som vanligt en hel massa jeans, så medan han provade gick jag runt och kikade. Sprang på ett par som verkade helt okej och provade dem. De satt hur bra som helst. Jeeej! Tog min vanliga storlek men expediten tyckte jag skulle prova mindre så det gjorde jag. Kom i dem, hon kom med ännu en storlek mindre, och till min stora lycka kom jag i dem också:))))) Fatta två storlekar mindre än vanligt. Kan det vara Jillians träningspass som har hjälpt till? Visst kan de ha med modell och märke att göra misstänker jag men ändå. För att testa om de stämde provade jag ett par andra jeans på Gina Tricot och samma sak där. Wohoooo! Så givetvis slog jag till och köpte mig ett par Levi'sjeans. Var länge sen jag köpte jeans av det märket. Jag kommer att återvända dit när det är dags för nästa inhandling av jeans. Hon som jobbade på butiken var också superbra och kunnig. K shoppad också ett par jeans där.

I övrigt blev det en svart polo poncho på Gina Tricot. Perfekt att ha på jobbet en måndagmorgon när det är svinkallt där efter helgens tempsänkning. Blev även två toppar för vardera 50 kr, en svart och en vit. Just ja och en mönstrad blus (tunika?).  Jag känner mig nöjd. Nu är det bara lite mer överdelar som ska inhandlas och nya skor inför terminsstarten i augusti. Vägrar att köpa sommarskor så det får bli ett par höstskor. Fanns en del igår som jag föll för. Men avvaktar lite till. Jag och en kompis åker till Ullared första helgen i september och shoppar.

Vi var trötta och belåtna igår när vi kom hem framåt eftermiddagen. K shoppade förtutom jeansen två par skor. Denna rundan fick Smilla inget. Det har nog aldrig hänt innan. Jo, vi köpte ritblock och kritor till henne. Jag får ta en runda sen och handla till hennes dagisstart. Vad behöver man inför det? Vilken typ av skor? Utekläder? Innekläder? Känns som en hel vetenskap;)

Detta blev det igår. Hittade ingen bild på ponchon från GT.

Dessa jeans från Levi's


Denna blev det från GT. (bild lånad från Gina tricot)

Denna i vitt och svart från GT.







4 kommentarer:

Johanna sa...

Tjusiga saker!! Var i Helsingborg för första gången för två veckor sen, knäppt! Jättevacker stad!

SV: Tack för Grattis, ska bli skönt att komma igång!

Kram!!

Fiffi sa...

Ååååååååååååh vilken lycka!!!
Jag kan ha mina gamla jeans men de sitter inte som innan graviditeten och jag vill ner nåt kg till oavsett.
När jag är vid mitt mål så tänker jag oxå shoppa!! Bästa som finns!!! ;O)
Kram på dig!

Malin sa...

Åhh bästa känslan ju!! Härligt, säkert inte bara tack vare Jillian utan ditt slit i övrigt hjälper nog också till =)

waterlily sa...

Jag hoppas det är Jillians träningspass som har hjälpt till ;-) Kram