tisdag 21 juni 2011

Besök och semesterplaner

Hujj vad det har gått idag! Det har varit fullt ös sen strax innan 7 imorse när jag och Smilla steg upp. Hunnit med en snabb promis till affären för att köpa lite gott pålägg till fikat. Sen har vi haft Sara och lilla Sigrid här sen halv tio imorse. Vi har fikat, promenerat runt sjön (såg den äckliga lilla huggormen igen) och snackat en massa. Så himla trevligt och mysigt. Passr även på att tvätta lite idag.

Nu sover S, så jag ska passa på att röja lite inför nästa besök om några timmar. Måste göra det för jag vet verkligen inte var jag ska sätta fötterna här hemma. Smilla har tagit fram alla sina leksaker. Hon passade väl på i ett ögonblick när jag inte var så uppmärksam.

Ikväll kommer Henrik och Cilla och deras Malte hit. Då ska det planeras lite semester. Ska besluta var vi ska åka och när vi ska åka. Det blir en liten semestertripp. K ska handla på vägen hem från jobbet, vi tänkte bjuda på lite grillad korv i all sin enkelhet. Och till efterrätt får de rabarberpaj med vaniljsås.

Hepp hepp dags att sätta fart!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad kul med semesterplanering. Blev det något bestämt? Joppe brukar vanligtvis vakna runt 7 på morgonen, men denna helg och vecka har det varit runt 9 istället. Men det lär vända snart.

Johanna sa...

Härligt att ha fullt upp med trevligheter! Vart ska ni resa?

SV: Vi ska bo på Scandic Sergel plaza. Centralt o bra o så bor svägerskan med familj i huset bredvid. Vi har lite olika livsrutiner så därför bor vi inte hos dem ;)

Jag tror att det kan vara så att akvariet heter just Aquaria men jag är inte säker....

Jadu, hade vi haft bil så hade vi också bilat. Tåg suger!! =)
Men då ses vi kanske i Storstaden =)
Kram!!!