onsdag 15 juni 2011

Boktokig!

Jag älskar böcker! Både att läsa dem och se på dem. Man kan aldrig äga för många böcker. Jag önskar att jag hade mer tid att läsa, men nu blir det ibland att man läser en stund innan man somnar. Det är underbart när man hittar en bok men riktigt bra story, en sån som fångar en på direkten. Var tyvärr ett tag sen jag läste en galet bra bok. Det är så skönt att försvinna in i annan värld ibland. Jag gillar att gå i bokaffärer och kika på böcker. En tilltalande framsida är minst lika viktigt som innehållet. Händer emellanåt att jag fastnar för omslaget först och sen innehållet. Åh, nu blir jag så himla sugen på att åka till en bokaffär och köpa mig några bra böcker.

Jag tycker det är jättekul att Smilla visar ett så stort intresse för böcker hon också. Det är givetvis bilderna som väcker hennes intresse. Men flera gånger om dagen kommer hon dragande på sina böcker och ska krypa upp i knät och sitta och titta i dem. Det är så himla mysigt när hon gör det. Idag satt vi en god stund och kikade i olika böcker uppe på hennes rum. Jag hoppas att intresset för böcker håller i sig.


Man kan även tugga på en krokodil när man kikar i sin bok

3 kommentarer:

Johanna sa...

Javisst är kärleken till böcker viktig! Håller på att samla alla klassikerna till Linnéa för någon dag så tröttnar hon väl på traktorboken. =)

Men du, så underbart att Smilla blev så glad när hon fick se sin pappa igen!! Hade också trott att hon skulle vara blyg efter så lång tid utan honom, men så fantastiskt det måste känts för honom att hon blev så lycklig!

Kram =)

Malin sa...

Oj jag är så dålig på att läsa. De ända böckerna jag fastnat för är twilight sagan, både på svenska och engelska. Men det var det! ;)

waterlily sa...

Vilket härligt inlägg om böcker. Böcker är verkligen toppen och så himla bra avkoppling. Hoppas du snart hittar en galet bra bok att läsa. Kram