onsdag 1 juni 2011

Rastlös

Smilla vaknade kl 05.45 imorse, med andra ord en hel kvart senare än vanligt. Det tackar vi för! Jag känner mig rätt rastlös just nu och funderar på om jag ska ta en pw nu på förmiddagen för att skaka av mig rastlösheten. Jag är även sugen på att åka runt och kolla loppisarna här i krokarna. Jag är egentligen inte så mycket för det, men fick lite tips på det av Lina igår. Kanske kunde man hitta nån rolig detalj att ha i hemmet. Jag känner att nåt måste hända idag. Eller kanske skulle vi ta en runda till lekparken jag hittade igår, äntligen en lekpark med bebisgunga, som jag har letat efter det. Eller kanske bara en runda till Malmön, ett badställe. Tja, jag vet inte, men nåt litet i alla fall.

I eftermiddag ska jag träffa ännu en gammal vän från förr, Sara. Hon och jag lärde känna varandra första året på gymnasiet. Vi gick i samma klass och bodde ganska nära varandra i villaområdet jag växte upp i. Det brukar bli 1-2 ggr per år som vi ses. Vid halv fyra idag ska jag och Smilla hem till Sara och hennes lilla Gustaf på en kopp kaffe. Det ser vi fram emot!

Hoppas ni får en bra onsdag! Verkar som många är långlediga från och med idag. Själv hade jag glömt att det är långledigt. Inget man direkt tänker på när man är mammaledig och har en man som inte befinner sig i landet.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så skönt med långledighet :)

Malin sa...

Synd du bor så långt bort annars kunde du kommit över hit =)