tisdag 14 juni 2011

Wohooo!

Glädjen var stor igår när K kom hem efter sin fyra veckor långa resa. Oj, vad det var skönt att krama honom! Det känns otroligt skönt att ha honom här igen och slippa dra allt ansvar själv. Det har nästan varit lite stressande emellanåt. Smilla var mer än superglad att se sin pappa igen! Jag trodde hon skulle vara lite avvaktande och mammig men det var hon definitvt inte. Hon kröp upp sin pappas famn och gosade med honom. Pussade och kramade honom hej vilt. Sen skulle hon visa honom alla nya tricks och färdigheter som hon har lagt till med under tiden, och visa alla sina nya leksaker. Så himla sött var det. När det var dags för henne att lägga sig var hon helt speedad. Jag har aldrig sett henne så. Hon som vanligen somnar direkt på sekunden efter att vällingen är uppdrucken skulle bara busa runt i sin säng. Ville inte ligga ner, och skulle bara skratta sitt lilla häxskratt. När hon fick som hon ville började hon givetvis gråta. Suck. Till slut, efter sådär 45 min, gav jag upp och lyfte över henne i vår säng, la mig bredvis henne, och 5 min senare sov hon. Ibland måste man gå emot sina egna principer.

När hon väl hade somnat satt vi i soffan och mös, pratade lite, såg lite tv och åt svenska jordgubbar som var sådär goda. Det var nice att ha vuxet sällskap på kvällen. Visst har det varit lite segt och ensamt på kvällarna efter att Smilla har somnat.

Lite roligt var det inatt när jag vaknade av att det väsnades så, typ mullrade och pyste. Tänkte vad katten är det? Innan det slog mig att det var K som låg bredvid mig och snarkade. Hmmm. Hoppas han inte har lagt till sig med ovanan att snarka.

Det var xtra gott att komma ner i morse och ha nybryggt kaffe färdigt.

Vad händer idag? Snart är det lunchdags, spagetti och köttfärsås. Vid 2-snåret kommer Maria med sina små sötisar Alice och Tilda hit. Blir nog en massa kaffe och snack. Ser verkligen fram emot det! Var länge sen vi sågs nu.

Ha det bäst!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad mysigt att mannen din är hemma igen =)

Ja visst är den snygg! Den kommer från Mio, finns i 3 olika storlekar (tror jag) och den minsta kostar från 419 kr.

Kram

waterlily sa...

Förstår att glädjen var stor att han är hemma igen. Söta Smilla, vilken välkomnande han verkar ha fått igår. Kram