måndag 13 juni 2011

Förvandlingen

Vet inte vad det är som pågår just nu men de små har väl sina faser. Just nu har Smilla förvandlats till ett plåster. Hon sitter mer eller mindre fast på mig, som en liten blodigel suger hon sig fast i benen. Inte så roligt att kånka runt på henne nu när hon väger mer, och kan gå själv. Men emellanåt tycks hon drabbas av akut fall av spagettiben så hon måste slänga sig ner på golvet och tycka synd om sig själv. Tur att jag tycker det är rätt sött, och tur att det är snabbt övergående. Jag kan ju inte kånka runt på henne hela tiden. Lite motstånd måste hon ju ha.

En annan sak är att hon som alltid är så glad och lättsam i vanliga fall, nu i stället "bryter" ihop när det inte går som hon vill. Jag undrar om det här kanske beror på att vi umgicks med mina föräldrar i så många dagar och då fick hon uppmärksamhet för minsta lilla sak. Och så ska det väl vara när man är hos sina morföräldrar. Där ska man bli bortskämd och gullad med, tycker jag. Men nu är det bara hon och jag och jag kan ju inte uppmärksamma alla saker hon gör.

Vi får väl se hur fortsätter att utvecklas. Just i detta ögonblicket leker hon med sina saker här bredvid

Ha det bäst idag!

Mys i soffan med dockan och doggisen


7 kommentarer:

Sandra sa...

Måste fråga, har ni en tysk jaktterrier? Söt blogg i övrigt :)

mrsjanuary sa...

tack så mkt! jepp det är en tysk jaktterrier:) en mkt intensiv sådan ;)Vad kul att du känner till rasen, annars brukar folk vara mest frågande när man nämner det.

Johanna sa...

Linnéa beter sig exakt likadant när vi varit hos Mormor/Morfar eller Farmor/Farfar "för länge".

Brukar gå över efter några dagar o tur är väl det!!

Kram =)

Malin sa...

oh, är han hemma nu??

Linda sa...

Hur gammal är Smilla? Känner igen det där med att "bryta" ihop om de inte får som de vill. Exakt så har Joppe börjat att göra.

Sandra sa...

Åh vad kul med en tyskis! Jag fick en tysk jaktterrier när jag var 8, min första hund hehe. Ingen dans på rosor direkt men så himla kul ras. Väldigt mycket hund i liten förpackning.

mrsjanuary sa...

Det är verkligen mycke hund i en liten förpackning. Hans energi tar aldrig slut. Jag gillar rasen, och det är förmodligen inte den sista tyskisen i vårt hus. Det är bra vakt i honom också :)