torsdag 9 juni 2011

Köping

Om ett par timmar är det dags för mig och Smilla att hoppa in i bilen och köra neråt Skånelandet igen. Vi håller tummarna att färden neråt går bra och att Smilla sover stora delar av den. Jag räknar med ett stopp längs med vägen. Tur de finns många Donkor att välja mellan, bästa stället att stanna på med barn, där finns micro så jag kan värma mat och där finns barnstolar med all säkerhet.

Vi har haft det superbra här uppe i Köping hos mina föräldrar! Smilla tokälskar sina morföräldrar, så roligt som hon har haft det under den här tiden. Hon har verkligen bondat med dem. Jättekul att se! Därför känns det så oerhört viktigt att hon lär sig finska också. Känns lite vemodigt att åka härifrån. Men vi ses ju snart igen, i augusti hoppas jag. Det börjar bli dags för mina föräldrar att åka till vårat sommarställe i Finland. Förmodligen världens vackraste plats, en stuga vid en sjö med det bästa av allt, vedeldad bastu med sjöutsikt. Åh längtar dit nu!

Jag undrar vad Smilla kommer att säga när hon upptäcker att det bara är jag och hon? Kan bli några tuffa dagar då hon är extra klängig. Tur att vi har bokat in en dejt med Annika och hennes flickor imorgon.

Det har varit kul att vara här i Köping. Jag har träffat många gamla vänner som jag inte har sett på år och dar. Det har varit skönt med sällis av mamma och pappa. Framför allt häftigt att se hur mycket Smilla har utvecklats under den här tiden här. Vädret har varit fantastiskt! Träningen har gått bra här. Älskar att springa i Johannisdal. Men nu är det som sagt dags att köra hemåt igen och hoppas att det blir måndag snabbt som tusan. Då kommer K hem från sin Sydafrikaresa! Tjohoooo! Äntligen har den här månaden gått.

Nu ska jag se lite nyheter, dricka kaffe, och ta det lite lugnt en stund innan det vid 10-snåret är dags att hoppa in i bilen.

Hoppas ni får en bra dag!

Några bilder tagna med iphonen igår när vi var på promenad i värmen.
Jag och Smilla matade ankor igår vid åpromenaden. De var nästan lite läskigt närgångna ;)

Sötisen i sin vagn, spanandes på ankorna


Underbara du!

3 kommentarer:

waterlily sa...

Hoppas resan hem gick bra! Vi har också haft sommarställe i Finland med vedeldad bastu :-) Tyvärr är stugan såld sedan flera år tillbaka.

Johanna sa...

Snuttan då! Vilken söt sommarflicka =) Gick resan bra? Nu är det inte långt kvar tills maken kommer hem va? Hur har han haft det, fick han någon lugn dag?

SV: Ja, smaken är ju som baken =) Själv tycker jag max 20 grader räcker.

Har ju glömt att svara på när jag har BF. 9 dec är det än så länge. Bara det inte blir julafton så är jag nöjd. =)

Kram!!

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut!