söndag 5 juni 2011

Söndag!

Smilla vaknade precis som vanligt 5.30 imorse så det var bara att gå upp. Hom fick sin välling och lekte sen för sig själv på golvet medan jag drack kaffe och såg på nån dokumentär om brott. Vid nio somnade hon om och det gjorde jag med, hon sov i 3 timmar och jag i 2. Kände mig utvilad när jag vaknade.

På eftermiddagen gick jag, Smilla, mamma och doggisen en promenad på ca en timme. Det blev även ett stopp i lekparken så Smilla fick gunga en stund. Hemma igen så blev det en kopp kaffe. Sen tog mamma och pappa med sig S i bilen körde iväg på en kort utflykt, själv stack jag ut och sprang en runda på 3 km, plus att jag cyklade dit. Det gick jättebra att springa!

Vid fem tiden träffade jag Hanna H och hennes dotter Nåmi. Vi åt en varsin kebabtallrik, de är gudomliga här i Köping. Jag är hemskt ledsen men, det finns inga riktiga kebabtallrikar nån annanstans i Sverige. Jag njöt av varje tugga!

Efter nästan två timmars häng på uteserveringen vid pizzerian, I know, udda ställe att hänga på, så blev det mys med Smilla. Men allt annat är stängt i den här staden en söndag. Nu sover Smilla sött och jag ska ta på mig skorna och koppla hunden och sticka ut på en promenad med doggisen och Hanna H. Vi hann ju inte riktigt prata klart. Det är ca 6 år sen vi sågs senast! Mycket att ta igen. Under tiden är mamma och pappa hemma och passar S.

Efter promenaden ska jag ta och läsa era bloggar :) Se vad ni har haft för er...

1 kommentar:

waterlily sa...

Näe, nu har du fel, det finns gudomliga kebabtallrikar i Haninge också :-)