onsdag 29 juni 2011

Hundattack!

Jag känner mig rätt skakis, men mest förbannad! Så arg att om det vore möjligt skulle det noga ryka ur öronen på mig.

Stack ut och sprang en runda ikväll. Jag hade verkligen sett fram emot det, en underbar sommarkväll i sällskap med doggisen, min trogna löparkompis. När vi var nästan hemma så bestämde jag mig för att springa lite annorlunda för att få en backe till. Då går vägen genom ett hederligt svenskt villakvarter. Jag hade precis tagit in spårlinan för att korta av den eftersom vi sprang på vanlig väg och jag hade hörlurar så jag skulle inte höra ifall en bil kom åkande bakom oss. Helt plötsligt sitter TVÅ hundar fast på min hund! Jag har inte ens hunnit reagera, huxflux är de där. En stor svart kungspudel som har min hunds huvud i sin mun, och en annan mindre hund som cirklar runt oss. Jag fattar ingenting först, sen blir jag skitarg och börjar skrika på hundarna. Då dyker ägaren till hundarna upp från sin trädgård. Vi försöker få loss pudeln från min hund och lyckas men då tar min hund (en terrier) grepp om pudeln och vägrar släppa. Och den som känner till terrier vet ju hur de funkar, vår hund är dessutom jaktterrier. Det enda som återstår är att smälla till min hund i huvudet för att han ska släppa, vilket han gör också. Vi försöker dra oss därifrån men pudeln och den andra hunden följer oss i cirklar utan att ägaren försöker fånga i dem och ta dem därifrån. Det får mig att bli ännu mer förbannad så jag skriker på henne att ta in hundarna. Då säger tokägaren att det är mitt fel, min hund satt ju fast i hennes hund. Men tacka tusan för det när hennes hundar for ut ur trädgården för att helt attackera min doggis. Idiot!! Då får jag nog och säger nog ett och annat otrevligt till henne och går därifrån. På vägen hem är nog lite chockad och sätter mig ner och bölar en stund samtidigt som jag inspekterar skadorna. Summan blir två blodiga hack i läppen och nosen och en något skärrad hund.

Jag fattar inte varför man envisas med att sina hundar lösa i trädgården om man inte har staket/stängsel. Man kan aldrig någonsin lita på en hund till 100%. Aldrig. Den här hunden har vi dessutom sett flera gånger springandes lös på egen hand på slingan. Iband jagar den rådjuren här. Förra sommaren var en pitbull på väg över till oss när vi var ute gick med Smilla och våra hundar. Men då lyckades vi få stopp på den genom att skrika på den.

Nu måste jag nog äta lite jordgubbar för att bli på bra humör igen. Ska nog kela min lilla terrier också.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Usch vad fruktansvärt otäckt!!! Vilken jävla idiot till hundägare. Min hane är hundilsk o jag har honom ALLTID kopplad samtidigt som jag alltid varnar folk med lösa hundar att de inte bör låta honom dem komma nära. Man väl rädd om både sin egna o andra hundar? Hoppas vovven kommer över det, min hund är som han är just för att han blivit attackerad stackaren.

SV: Ja, vi var på Skansen hela dagen i lördags. När var ni där?

Ska jag rekommendera badplats så är Stenshuvud strand bäst. En liten bäck rinner ut o delar stranden, vackert! Man får gå en bit genom hagar med tjusiga kor o får men det är det värt o toaletter finns.

Mat: Kiviks musteri (så kan man passa på att handla lite också) eller totalt ocharmiga men populära Buhres fisk i Kiviks hamn.
Lång kommentar det här....

Kram!!

Linda sa...

Usch och fy, det lät inte alls roligt. Jag förstår inte heller varför man har sina hundar lösa i trädgården om de har tendens till att smita därifrån. Men tyvärr finns idioter överallt.

Nina - Glamourmamman sa...

Fyyy vad otäckt!!! Stackars din vovve :-(

Sv: jag antar att det är svårt att få tag på boende så här nära semestrarna (Varberg ligger på 4:e plats som populäraste turistmål :-)) men man kan ju alltid försöka. Campingplatser finns ju alltid häromkring, men man ska nog förboka! Om ni vill bo på hotell så kan jag varmt rekommendera Varbergs stadshotell & Asia spa. Har själv jobbat där och det håller hög klass!! Dom brukar även ha sommarerbjudanden.

Ha en skön dag!

Kram!

Malin sa...

Men herregud, vilka idioter det finns! Så klart att hon ska skylla i från sig också, det var säkert inte fösta gången heller, hoppas hon fik höra sig en hel del.

Och hoppas ni mår bättre i dag.
Kram