fredag 10 juni 2011

Skåne

Nu är vi hemma igen! Eller ja, vi kom hem redan igår strax innnan fyra på eftermiddagen. Men det var så mycket att fixa igår och  jag var så trött så jag orkade inte skriva en rad. Men nu har vi sovit gott i natt jag och lillsnigeln. Sov faktiskt ända till 06.00. Gott!

Resan ner gick bra. Smilla sov hela vägen från Köping till Jönköping, där stannade vi på Donken och intog vår lunch. Usch, donkenmat är verkligen inte gott, men en snabb lösning när man är ute på vägarna. När vi körde vidare var S vaken i ca 30 min, sen sov hon ända tills vi nästan var hemma. Inte ett onödigtt knyst från hennes sida. Måste bero på att hon älskar att åka bil med mig ;) Eftermiddagen och kvällen gick åt till att packa ur bilen, rasta hunden, mat, gå igenom posten, handla en runda,Skypa, bada Smilla och natta henne. Jag la ig ganska tidigt jag med.

Idag kommer Annika och hennes Emma och lilla Ida hit på besök. Rätt skönt att slippa köra nånstans efter 50 mil igår. Det blir väl en kopp kaffe och en massa lek med småtjejerna. I eftermiddag borde jag köra till stan och handla mat, men det lockar inte för hela stan är väl full av glädjerusiga studenter. Lär vara möjligt att hitta p-plats, bägge gymnasieskolorna ligger vid Maxi. Jag får se hur jag gör...

Just ja, gissa om jag blev glad igår när jag kom hem och upptäckte att grannarna hade klippt gräset! Helt otroligt snällt av dem att göra det.. Wow!! Vi har ändå över 3 000 kvm med tomt som lutar lite lagom ner mot sjön. Nu slipper jag ha ångets över hur jag skulle ha löst det. Det är verkligen supergrannar vi har! Tack snälla snälla ni!

Önskar er en mysig fredag!


Smilla fick smaka på strips på donken igår.

Inga kommentarer: