tisdag 7 juni 2011

Typiskt Smilla

Imorse klockan 07.00 skulle vår bil vara på verkstaden för bromsbyte och service. Vad tror ni händer? Jo, Smilla bestämmer sig för att ta sovmorgon för första gången på typ 3 veckor. Är det inte lite typiskt?! Nästan lite komiskt.  Jag vaknade kl 06 och hon sov tungt och gott så jag somnade om jag med en stund. Vaknade en halvtimme senare och donnan sover tungt fortfarande. Kvart i 7 gick jag upp och klädde på mig, sa till mamma att ta S när hon vaknade, slängde in hunden i bilen och körde iväg till verkstaden. Efter att ha lämnat bilen så tog jag och hunden en skön morgonpromenad tillbaka till föräldrarnas lägenhet. Fatta att biltermometern visade +21 kl 07 imorse! Kommer att bli hett idag and we love it! Smilla hade precis vaknat när vi kom tillbaka vid halv åtta snåret. Tack för den söta lilla Smilla! Din mamma hade också uppskattat en sovmorgon tills dess. Tror du att du kan köra en repris på den i morgon? Jag kanske borde planera in saker och ting till klockan tidig på morgonen så Smilla sover länge. Hahahaha

Sitter här och väntar på att de  ska ringa och säga att bilen är klar. Sen blir det en snabb runda till Biltema i Västerås. Jag måste köpa en sån spegel att fästa i nackstödet i baksätet i bilen så jag ser Smilla när jag kör. I övermorgon kör vi neråt Skånelandet igen, och eftersom vi har 50 mil att köra vill jag gärna ha koll på henne. Vi har henne sittande i baksätet. Jag ska eventuellt ner på stan också, en liten butik som heter Epok. De har en fin lykta som skulle passa fint hos oss. Kostar endast 65 kr. Däerfter tror jag att slöar i solen resten av dagen. Ikväll en eventuell springrunda.

Hoppas ni får en bra dag i värmen :)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är tävlingen om baby foot avgjord! Kika in och se om du vann, och passa på att tävla om en ansiktskräm från Burt's Bees!

Malin sa...

hahaha vad rolig hon är, måste känt på sig att du skulle upp tidigt ;)

Jo det gick bra på Bvc men det var om tänder så inget väga och mäta, det ska vi göra på fredag då det är 6 månaders kontoll.

Kram