måndag 6 juni 2011

Svammelvarning

Ännu en röd dag. Kunde lika gärna vara en vanlig måndag. Vädret ser ju ut att bli vackert idag med. Nice! Jag ska försöka få lite sol på mig idag, kanske skulle det få påsarna under ögonen att försvinna eller blekna lite?

Ska antingen vila en stund när Smilla sover på förmiddagen eller så ska jag ta en promenad. Jag har inte bestämt mig än. Jag har varit vaken sen kl 04.30 idag, vaknade då och kunde inte somna om.

Efter lunch ska jag och Smilla träffa Malin och hennes lilla Josefina på nåt fik här i stan. Det ska bli superkul! Jag har inte sett Malin sen den dagen vi tog studenten 1995. De senaste åren har vi hållit kontakt via fejjan. Hon bor i Tyskland numera och reser världen runt i sitt jobb. Ska bli kul att höra mer om detta.

I övrigt har jag inga speciella planer för den här dagen. Ikväll får det bli en springrunda, cykeltur eller promenad.

Köpte förresten en bärstol till Smilla igår på Blocket. Tror att den kommer att komma till bra använing då vi ofta knallar i skog och mark. K ska ju vara pappaledig efter sommaren med henne och tänkte nog ta med henne ut på vandring och ut på små äventyr i skogen. Det blev en av märket Vaude, tror nog att det blir bra. Smillas farbror Anders hämtar den i Malmö idag, sen får jag försöka lösa det på nåt vis hur jag får den hem till oss nån annanstans i Skåne. Kanske får det bli en liten tur till Malmö nästa vecka? Ta och strosa lite i stan och hämta den. Eller vänta med tills vi ska till Barsebäck och fota Smilla. Nåja, det löser sig nog alltid.

Om en vecka kommer K hem. Jipppppiiiiii! Gissa om vi längtar?!? Nu får han aldrig mer åka ifrån oss så länge ;)

Vad ska ni göra en nationaldag som denna?

Grattis till er svenskar på nationaldagen!

1 kommentar:

Malin sa...

oj vad fort det har gått, tänk att han snart är hemma igen. Förstår att ni längtar. Märker Smilla av att han inte är hemma?