måndag 20 juni 2011

Stieg Larsson och Millleniumvandring och Stockholmsplaner

Vi ska snart åka till Sthlm en runda och hälsa på goda vänner. Det ska verkligen bli kul att komma till Sthlm en sväng. Jag ser fram emot det lilla besöket upp dit. De har båt så det blir en tripp i skärgården om vädret tillåter. Jag älskar Sthlms skärgård! Seglade en hel del där förr i tiden. En av våra framtida drömmar är att äga en egen segelbåt. Men nu kom jag in på fel spår. I vilket fall som helst så ska vi till Sthlm snart och jag skulle så gärna vilja gå Stieg Larsson vandringen. Jag gllar verkligen Milleniumböckerna och filmerna. Men vi får se om det finns tid och ork till det. Jag vet inte hur ofta de har de, och om man måste boka i förväg. Tvivlar på att de går vid den tidpunkten vi ska dit. Jag ska kolla upp det på nätet. Hörde att intresset för för Milleniumvandringarna är stort. Första året de hade dem, hade de 8 vandringar och förra året tror jag det var 300. Lite skillnad där. Om nån har varit på en Stieg Larsson vandring så skriv gärna en rad.

Vi funderar även på att besöka Skansen en runda när vi ändå är där. Jag skulle även gärna vilja passa på att åka lite karuseller med, helst berg- och dalbanan. Shoppingen kan jag tänka mig att hoppa över. Jag tycker det bara är jobbigt att shoppa i Sthlm. Så mycket folk över allt. Köer till kassan och provhytter. Hahaha sånt slipper man när man bor i en småstad. Skulle jag råka springa förbi bra shopping så får man ju slå till givetvis. Annars är det ju samma affärer där uppe med samma grejer som här nere.

Iiiih det ska verkligen bli kul det här! Längtar supermycket nu bara jag tänker på det.

Har ni nåt speciellt som ni längtar till???

6 kommentarer:

Johanna sa...

Vi ska till Sthlm på fredag och stannar till måndag!! Skansen är vår plan också och det där akvariet som jag aldrig kommer ihåg vad det heter.
Längtar också, hotell, frukostbuffé och inga måsten ska bli alldeles underbart!

Visst är skärgården underbart, jobbade på Ingmarsö en sommar och fick se massor av vackra platser. Någongång ska jag dit igen.

Kram!!

Linda sa...

Vi hade tur med vädret, sol under själva bröllopet, regnet kom vid middagen. Så det var tur! Låter skoj med en tripp till Sthlm. Att gå på Skansen är alltid mysigt.

Malin sa...

Vad roligt! Tuta när du åker förbi Södertälje hahaha. Ska ni bo mitt i smeten eller utanför?

Malin sa...

Jag köpte den genom megastore och kostade med frakt och faktura 170 kr.

Jag bodde i Nacka innan jag separerade, mysig stad.

Anonym sa...

Åh vad roligt! Stockholm är toppen!

Malin sa...

Åh tänk vad kul det hade varit att ses en sväng...ni får vara uppe i flera dagar =)