tisdag 31 maj 2011

En vän från förr

Snart dags att göra sig presentabel för kvällens middagsdejt. Jag ska nämligen iväg och träffa en gammal vän från förr. Lina. Vi lärde känna varandra när hon började spela basket i samma lag som jag redan spelade i. Jag tror att det var i årskurs 7, dvs 100 år sen. På högstadiet och gymnasiet hängde vi en hel del tillsammans och efter gymnasiet drog vi till Vemdalen och jobbade där en säsong, men framför allt åkte vi en massa snowboard. Det och musiken var nog vårat största gemensamma intresse, och kläder självklart.

Efter säsongen i Vemdalen gled våra vägar åt olika håll, men vi lyckades ändå hålla sporadisk kontakt genom åren. I september förra året sågs vi senast när Lina hade vägarna förbi Skåne i jobb. Och ikväll är det åter dags. Vi tänkte ta en bit mat på Bishop och catcha upp om vad som hänt sen senast. Ska bli superkul!

I övrigt har dagen varit bra hittills. Varit på stan en runda med mamma och lämnat tillbaka ett par jeans jag köpte. Smilla fick en hel hög med sommarkläder av sin mormor. Tack tack! Ska se om jag kan fota det och visa det imorgon. Hann också med att sova en timme på eftermiddagen. Gott! Sen dess har vi suttit ute i solen och värmt oss. Lovely väder idag!

Nu måste jag ut med doggisen!

Inga kommentarer: