måndag 16 maj 2011

Till stan

Ny vecka. Hoppas den här veckan går fort. Dagens planer är att åka till jobbet och besöka kollegorna samt ha ett möte med närmsta chefen. Det ska bli kul! Jag är riktigt sugen på att börja jobba till hösten igen efter 1,5 års mammaledighet. Men först tar vi sommarlov.

Vännen Emma och hennes dotter Elise kommer också dit. Vi lärde känna varandra på jobbet när vi båda var nya där och har förblivit god vänner sen dess. Efter besöker på jobbet ska vi ta en runda på stan och en lunch.

Hua, vad vi saknar K här hemma. Han landar nog vilken minut som helst i Johannesburg. Nåja, nu är han iväg och vi kan påbörja nedräkningen.Och visst är det nyttigt att sakna varandra ibland, inse hur bra man har det. Jag skulle nog bli knas om vi alltid gjorde allt ihop.  Jag och S har sällis av mina föräldrar här nu så slipper vi vara ensamma hemma. Gott att ha hjälp för det är svårt att hinna med allt i huset, djuren och trädgården när man är ensam med lilla S. Nu ska jag ta en PW med doggisen medan mamma och pappa passar S. Sen som sagt lånar jag pappas nya bil (förhoppningsvis) och kör till jobbet och stan.

Måndasglistan kommer också idag men lite senare!

God morgon från oss!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vad jobbar din man med? Inte dåligt med sådana "affärsresor". =)

Vad skönt att du har dina föräldrar hos dig. Att göra allt själv en hel månad hade inte varit särskilt lätt.
Hur länge stannar dem?

Hoppas det går bra med allt du har inplanerat idag, vad skönt att ha ett jobb som man verklgen längtar efter!
Kram =)

The Housewife sa...

Ja jag hoppas att hostan släpper snart för det är för mycket tycker jag, att dom små liven ska hosta på nätterna, vakna pga det etc. Men men, bara hon inte blir sjuk igen.

Stackare 3 veckor! jaja då är det bara vänta.

Malin sa...

Gick det bra på jobbet?
Vad jobbar du med?