tisdag 17 maj 2011

Lovely Tuesday

Det är så underbart att vakna utvilad! Både jag och Smilla sov som stockar hela natten. Inte undra på att hon sov, så som ukki (morfar) och mummo (mormor) lekte med henne igår. Nattningsproceduren tar inte mer än ett par minuter sen sover hon. Det gillar vi. Å andra sidan har hennes nattningsprocedur aldrig varit nåt större bekymmer. Hela vägen till kl 07.00 sov vi. Lovely! Kanske kan vi införa en sån rutin nu när K är borta? Hans väckarklocka ringer vanligtvis 05.30 och oftast vaknar Smilla då också, om inte, så senast 06.00. Visst är jag morgonmänniska men att gå vid 05.30 är väl att ta i.

Nu ska jag strax bege mig ut på en morgon PW tillsammans med doggisen. Det är ett härligt strilande sommarregn ute idag. Blir ingen lång PW för jag ska träffa Sara och Cilla och deras små vid halv elva och då bli det en långis. Vi trotsar regnet. Jag känner mig lite mör i kroppen idag. På ett skönt sätt. Det blev 6,5 km löpning igår eftermiddag och ett mini styrkepass efter det för rumpa, rygg och mage. Ikväll blir det att cykla en runda. Jag fick mammas och pappas motionscykel. De hade med sig den ner hit. Tänkte jag ska försöka cykla två kvällar per vecka. Jag är riktigt taggad till att träna nu. Ibland gör några veckors ofrivilligt uppehåll susen för kroppen och knoppen.

Nu får jag slänga på mig goretex kläderna och sticka ut på den där PW:n med doggisen.

Hoppas i får en mysig tisdag!

1 kommentar:

Johanna sa...

Härlig start på dagen alltså! Hoppas resten blev lika bra den också. =)

Har inga särskilda planer, blir nog sova länge, ta ett bad, titta på Oprah, ta en lååång promenad och köpa med mig massamancurry från favisthairestaurangen. Lugnt o skönt!

Kram =)