tisdag 24 maj 2011

Klipp klipp´(varning för ett ointressant inlägg)

Idag har jag lekt trädgårdsmästare här hemma. Jag har klippt gräset. Kanske är man mer vaktmästare då än trägårdsmästare? När vi flyttade till huset var gräsklippningen min syssla. Led väl inte av det så värst mycket men det var inte så jag hoppade av glädje heller. Sommar efter sommar var jag nog den enda i hela Sverige som önskade sig en brun gräsmatta i stället för en grön. Då skulle jag slippa klippa den. Men, eftersom vi har sjötomt så är det alltid mer eller mindre fuktigt i marken här, så gräset frodas.

Sen så, för ca 2-3 år sen köpte K en åkgräsklippare till oss och jag blev befriad från min syssla. Vi har en tomt på över 3000 kvm så det behövs verkligen en sån man sitta i och köra runt. Tyvärr är den rätt knasig och kräver en uppmärksam förare så jag har aldrig lärt mig köra den. På K låter det som om den är direkt livsfarlig så det inbjuder ju inte direkt. Som sagt jag har sluppit gräsklippningen i några år, ända till idag.


Men hade jag en sån här så skulle jag nog kunna tänka mig att återta gräsklippningen ;)
 Idag i sol, regn och en kort hagelskur har jag gått runt och klippt klippt klippt. Var tvungen att få det färdigt idag. Kom fram till två saker, ett) det är onödigt att ha en sån stor tomt, två) K får gärna fortsätta med gräsklipparsysslan. Nu är jag rätt seg i benen och ska slappa en stund i soffan. Hoppas ni slipper gräsklippning!

Inga kommentarer: