måndag 23 maj 2011

Äckelpäckel huggorm!!

Imorse åkte jag och Smilla till Maria och söta Alice och hälsade på i några timmar. Supertrevligt precis som vanligt. Gillar verkligen att köra vägen hem till dem. De bor så otroligt vackert ute på landet. Rena idyllen.

Väl hemma igen så var nog både jag och S trötta så vi passade på att sova en stund. Det är inte ofta jag sover när S sover middag, och det är inte ofta hon får sova på eftermiddagen. Det blir så knasigt med hennes sömn inför natten då. Men idag gjorde vi ett undantag och kröp ner under samma täcke. Gosigt.

Jag passade även på att ta en PW runt sjön lite senare på eftermiddagen. Tror ni inte att jag träffade på äckelpäckel huggormen Nora då?! Fy för dessa äckliga djur!! Huggnora hon låg där och solade sig bredvid en buske. Jag och doggisen har nog aldrig korsat sjön så snabbt som vi gjorde då. Snabbare än blixten. Mår nästan dåligt bara jag tänker på Huggnora...

På kvällen fick vi Skypa en kortis med K från Sydafrika. Jeeej! Tyvärr var kvaliteten på skypandet uruselt och det hackade sig rejält så det var svårt att höra vad han sa. Men vi fick ju se honom i alla fall :) Nästan gått en hel vecka sen sist. Tyvärr, igen,  verkar det som om vi inte kan skypa så ofta som jag hade trott från början. En anledning till att han fick åka dit var att vi skulle kunna Skypa.  Nätuppkopplingen verkar inte vara den bästa i Sydafrika.

Resten av kvällen har spenderats åt olika små sysslor. S sover nu sen en kort stund tillbaka. Jag funderar på att gå upp och sortera tvätt efter att jag har läst nyheterna och kollat några bloggar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: det ska du få! Och håll utkik, jag ska lotta ut ett helt gäng paket inom kort!

Sandra sa...

Det är den värsta känslan, ever!
Jag trodde att jag betydde jättemycket men i själva verket verkar jag inte betyda ett skit.

Hoppas er dag har varit bra! :)

Malin sa...

Hur gick det med kvälls nattningen då?