onsdag 11 maj 2011

Hög hög hög på endorfiner!!! Fortfarande!

Löpningen har ju gått lite sisådär sen vi kom hem från Thailand för snart 2 månader sen. Har inte riktigt haft gnistan, haft ont lite här och där, förkylningar med mera med mera. Det har jag ju gnällt om här på bloggen emellanåt. Men nu så, förra helgen började jag kännna suget igen och igår gjorde jag slag i saken och stack ut på en kort runda runt sjön. Med hunden som sällskap och bra musik i lurarna stack jag iväg. Och, OMG, det gick ju strålande bra att springa! Blev hög på endorfiner när jag sprang och kände att jag hade kunnat springa hur länge som helst. Älskar den känslan. Det blev ju inte sämre av att vädret var helt fantastiskt, ni vet, en ljummen sommarkväll. Love love love! Eftersom jag var så hög på endorfiner när jag kom hem så satte jag hunden i hundgården och sprang backintervaller i backen utanför huset. Gick bra det med. Jag ska försöka göra det 1-2 gånger  i veckan nu efter löppasset. Väl inne igen så fanns det fortfarande lite energi kvar så jag gjorde slut på den med ett litet mini styrkepass, mage, rygg, och rumpa. Kanske inte det smartaste att köra alla dessa övningar på en och samma kväll men jag hade så mycket energi och framför allt lust till att göra det.Idag känns det riktigt gott i kroppen. I fortsättningen blir det till att sprida ut övningarna efter ett schema. För nu så, nu är jag på gång, känner igen mig själv igen. Finns det nåt underbarare när man längtar efter nästa löppass??? Tur för mig att jag ska ut på ett löppass ikväll igen. Det är så jag funkar. Längtar till ikväll!

Ska ni träna idag? Vad är era bästa träningslåtar?


Vad vore livet utan musik och löpardojjor?!


2 kommentarer:

Malin sa...

Ja den känslan är bland den bästa man kan få!! Härligt att det kändes så bra.

Oj jag älskar mycket musik och det beror lite på vad jag ska träna =) men många gånger nu har jag faktiskt gått PW utan musik, det var otänkbart för ett år sen bara.

Towe sa...

önskar att jag gillade att springa men jag avskyr det verkligen.. gillar mer gym :)