måndag 30 maj 2011

Mycket jeeej blev det

Idag har det varit en lugn dag idag. Har känt mig seg och trött. Det kan kanske bero på att jag vaknade 04.30 av att Smilla ville komma upp i min säng. Hon somnade genast om och sov till halv 7, men jag låg klarvaken. Försökte läsa en stund i det skumma morgonljuset. Gick sådär men några kapitel hann jag med.

Förmiddagen var jag och pappa en sväng till Volvo och bokade tid för service på min bil. Ska bli så skönt när det är gjort. Imorgon ska den få sprillans nya sommardäck. Jeej!

Fick också skypa med bästa K en kortis. Tjohooo! De verkar ha ett tufft program där nere i Sydafrika. De har fullt schema varje dag och har inte fått vila så mycket så han kände sig lite sliten. Hoppas de kan trycka in lite vila för gänget där.

Efter lunch tog mamma med sig Smilla ut på en långpromenad så jag passade på att sova en stund då. En stund visade sig bli 1h 40 min. Underbart! Vaknade som en ny människa. Snörde på mig löpardojjorna och stack ut och sprang en runda. Vädret hade blivit helt fantastiskt under min lilla nap. Klarblå himmel, solsken och runt 20 grader. Perfekt väder för att springa. Bäst av allt att till imorgon har de lovat runt 24 grader här. Ännu mer jeeej!

Resten av eftermiddagen och kvällen ägnades åt att hänga med lilla S. Sitter här nu och väntar på att bror ska komma och hämta min bil... med honom vet man aldrig när han dyker upp. Går efter sin egen klocka. Under tiden har jag läst lite bloggar och ätit upp en hel skål med jordgubbar. Mums!

Här får ni två bilder tagna med iphonen idag under löpturen. Min absoluta favvorunda! Blir happy av att springa där.


1 kommentar:

Johanna sa...

Hellre jeej än nej! =) Härligt att livet är så underbart! Här går det inte heller av för hackor. =)

Kram!!!

O nej, Malmö imponerar inte på någon. Tur att man bor i den enda bra stadsdelen.