lördag 21 maj 2011

Löpning

Det vackra vädret nu på morgonen inbjöd till ett tidigt löppass. Jag och Smilla har varit vakna sen kl 06.00 så jag hade hunnit inta en lätt frulle innan löpningen. Idag gick det så där skönt bra att springa igen. Känner att det funkar bättre och bättre för nästan varje gång. Efter löpningen sprang jag backintervaller igen. Jag har ju bestämt att det ska jag göra två gånger i veckan. Inte det ultimata att göra det två dagar på raken dock. Jag hade tänkt springa imorgon i stället, men som sagt, det fina vädret lockade ut mig och doggisen.

Visst ja, idag är det ju dags för Götebrogsvarvet som jag är anmäld till, men jag beslutade mig så sent som i onsdags att hoppa över det i år. Är lättad men samtidigt besviken över beslutet. Känner mig lite kluven. Jag tvivlar inte att jag hade tagit mig runt, men jag vill inte göra en sämre tid än tidigare år. Det hade känts okej om tiden hade varit 5-10 min sämre men tyvärr tror jag att jag hade löpt på 15-20 min sämre än tidigare och det hade knäckt mig. Jag skyller försämringen på 1 st magsjuka som aldrig ville ge med sig med sitt illamående, och 2 st förkylningar och en motivation som tog låååång tid att återuppbygga. Nåja, det går ju fler lopp så det är bara att beestämma sig för vilket.

Nu ska jag ut och klippa häcken så vi inte råkar köra över nån stackare när vi kör upp från vår uppfart.

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer: