torsdag 5 maj 2011

Fästingäckelpäckel!!!!!!!!!!!

Hann pecis förhindra S från att stoppa en fädigjäst äcklig fästing i munnen!!!!!!!!!!!  Iuhuuuuuuuu! Gissa om jag fick hjärtklappning! Hatar dessa små vidriga kryp. Tyvärr så drar hunden och Katten in dem, men det är sällan vi hittar dem färdigjästa som den här. Nu får Katten vara ute på nätterna annars vill hon gärna ligga i fotändan av min säng. Tycker inte djur i sängen varken av den vänliga och mysiga typen eller de form av småkryp. Det är det enda negativa med husdjur på sommaren, att de drar åt sig en massa odjur. Hua. Nu får man kolla sängar och golv extra noga. Vill ju inte att lilldonnan ska få i sig en massa fästingpäckel. Vet inte riktigt hur pass farligt det skulla kunna vara, men det är säkert inte särskilt nyttigt. En död fästing är en bra fästing. För att bli av med denna obehagliga lilla upplevelse sä här på morgonen ska jag ta och stärka mig med en kopp svat härligt kaffe.

Phua! Vissa dagar är det svettigt att ha barn. Hihi. Speciellt nu när S gärna vill undersöka ALLT, och då menar jag ALLT. Hon är all over the place. Hinner inte mer än att vända ryggen till så har hon hittat på nåt bus. Det märks nu att hon testar sina gränser. När lärt sig att hon inte får göra/ röra nåt skakar hon på sitt söta lilla huvud, sätter upp pekfingret och säger "Näää". Så himla sött!
Hoppas ni slipper fästingar idag och i sommar!


5 kommentarer:

Cassandra, mamma till Josefin och Lexus sa...

tack tack :)

Sandra sa...

Åh fy fan rent ut sagt! Jag hatar fästingar! Uuu, enda nackdelen med sommar :(

waterlily sa...

Usch ja, fästingar är vidriga!

Johanna sa...

Bläääääh! Skitfästingar!! De och spindlar kan verkligen förstöra glädjen över vår och sommarvärmen!

Min hund kom en gång in till mig i köket med munnen full av blod. Trodde han höll på att dö eller något men nej, han hade som tur var bara tuggat sönder världens största fästing. Uuuusch!!!

Jadu, här testas det också gränser. HELA tiden och får man inte som man vill så blir man plötsligt lam i benen och lägger sig på golvet och skriker som en stucken gris. Lovely! =)

Kram!

Jessica - bymom.se sa...

Oh no! Fästingar är bland det värsta jag vet så här års...