fredag 6 maj 2011

En känsla av dårhus

Imorse var det rena dårhuset här hemma ett tag. Smilla var överallt och pillade på saker som hon inte fick röra, drog ner kokböckerna, brickorna, kastrullunderläggen, servetter och lekte med hundens vattenskål som givetvis var full med vatten. Katten sprang runt mina ben och jamade, hennes lilla sätt att kräva mat. Hon ger sig inte heller förrän hon har fått sin mat. Hunden trampade också runt i köket runt mig och Katten då han tror att han ska få kattmat varje gång Katten får sin mat. Hoppet är väl det sista som överger hunden.Men även denna morgon blev han utan kattmat. Mitt i allt detta försökte jag fix ordning i köket och mata alla de behövande. Till saken hör också att hunden inte hade fått sin morgonpromenad så han var extra terrierig, dvs stissig. Hua, det var svettigt ett tag men sen så lugnade det sig och nu är det superlugnt, S sover, hunden är ute sin hundgård och Katten är utslängd. Njuter av lugnet just nu för sen drar det väl igång igen.

PW;n för idag är avklarad, nu väntar bara lite städ och sen kan vi njuta av en härlig fredag. Funderar på att låna grannens gunga ett tag. S älskar att gunga. Men nu, åter till kaffet!

Leka med hundens vattenskål är kul

Här promenixade vi imorse


En bild tagen tidigare i veckan, en trött liten humla


1 kommentar:

Malin sa...

Hahaa verkligen fullt upp denna morgon ;) vad duktig du är som kommer i väg på morgonPW, mina sket sig totalt men jag tar nya tag när Alma är bättre. Hon blev 5 månader i lördags förresten. Ska till läkaren i dag o se vad han säger om nässpray eller om jag ska ha koksalt lösning.

Kram