lördag 28 maj 2011

Gårdagen och dagen

På nåt märkligt vis gick det i ett hela dagen igår. Det kändes som om jag låg steget efter hela dagen. Fick tre tidiga telefonsamtal, första kom redan kl 07. Inte ofta folk ringer mig så tidigt. Ett av samtalen var jobbsamtal och det kändes gott. Ska eventuellt jobba den 13-14 juni, är sugen, men allt beror på om S farmor kan tänka sig att passa henne då. Hoppas hoppas!

Jag kom iväg senare än vad jag hade tänkt mig till T park, shoppingcentra. Mitt mission för dagen var att hitta ett par klackar, kom på att jag äger inga fina. Och helst hitta ett par som inte kostade en förmögenhet eftersom jag sällan har klackar. Tycker det är snyggt men jag går oftast i mina Converse eller ballerinas. Väl framme blev det ett par sneakers till S, en solhatt till henne, en tröja till mig från Gina Tricot för 49 kr, och ett par skor till mig från Skopunkten. Så jag var nöjd med shoppingen.

Hemma igen var det mat, köra till affären och köpa ingredienser till brors pastasallad (han springer Sthlm maraton idag), köpa en flaska vin på systemet, göra pastasallad, ta en promenad med S till lekparken, hämta pizza, äta, busa med donnan, vänta på bror som skulle komma över, natta S, tja det var väl det. När jag precis höll på att somna fick jag ett sms från K som undrade om vi kunde skypa, så då gjorde vi det. Love! Somnade gott efter det.

Idag ska jag eventuellt ner på stan en runda med S. Är ju sån här yra här i stan. En riktig hemvändarhelg. Så ikväll är det fest med tjejgänget som hängde ihop på gymnasiet för si sådär 100 år sen. Ser verkligen fram emot det, en del har jag knappt träffat irl sen dess, bara haft kontakt på fejjan. Vi börjar med grillat, drinkar och sen går vi väl ut på kvällen. Jihaa! Mamma och pappa är snälla och passar S. Jag kommer knappt ihåg när jag var ute på krogen sist...

Nu ska ta och kamma till mig! Ha en bra lördag hörni!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Det är roligt att shoppa när det är billigt! :)

Malin sa...

Yeeeejjjjj fridag!! Men än så länge har jag inte smakat, det gäller att inte spåra ur heeeeela dagen ;)

waterlily sa...

Hoppas du får en jättetrevlig kväll med tjejgänget och kul att det blev shopping. Kram