tisdag 24 maj 2011

Morgonpiggelin

Smilla tyckte att vi skulle sparka igång dagen redan 05.00 imorse! Det tyckte inte jag. Men där hade jag inte mycket att säg till om. Det enda bra var att hon kunde tänka sig att ligga och gosa en stund. Fixade lite välling till henne och hoppades på turen att hon skulle somna om så som hon gäspade. Men näää, det ville hon inte. Hon lekte en stund i sängen med sina ca 200 nappar och när hon tröttnade på det satt hon på golvet och lekte ett tag med sina kläder. Hmm, märkliga leksaker. När hon sen blev lite för intresserad av doggisens tassar så fick vi gå upp.

Jag har hittills hällt i mig två koppar svart kaffe för att piggna till. Ingen större effekt so far. Just nu känner jag mig bara som en överkörd bäver. Hoppas att det går över. Det märks nu att man är uppe tidigt varje morgon med S. Ingen K som kan ta henne nån morgon så man kan sova ut. S började ju bra förra veckan med att sova till halv sju-sju, men det var visst inget som passade donnan för hon återgick till 05.30-06.00. Gäääääsp.

Just nu lever hon rövare här med sina leksaker. Munnen går i ett på henne. Har ingen aning om vad hon babblar om men roligt låter det. Tur hon är rolig den lilla.

Vi halv tio ska vi vara på babysången som idag övergår till minisång. Halv tio! Vad är det för tid? Men vi måse dit för vi gjorde gipsavtryck på fot och hand förra veckan när vi var där. Och sen är det alltid kul att träffa Sara och lilla Sigrid och Caroline och Alexander.

Tror nog jag ska testa med en tredje kopp kaffe nu.

1 kommentar:

Malin sa...

Åh herregud!! Stackare. Alma vaknade ofta 05.30 förut men jag har vänt det lite på kvällen och lägger henne 19.30-20 så då kan hon (om jag har tur) sova till 06.30.

Hoppas du piggnar på dig i all fall...om det går hihihi.

Kram