söndag 29 april 2012

Blomster

Idag skiner solen så nu ska det planteras blommor. Jag och Myran var iväg igår och köpte blomster. Det blev en blandad kompott. Givetvis köpte jag Mårbacka pelargoner. Jag har nämnt det innan men jag gillar verkligen denna pensionärsblomma, även om den väldans poppis bland många. Jag gillar pelargoner över huvudtaget. Det är väl jag, han Lasse Anrell, och alla Sveriges pensionärer ;) Hihi. När mamma och pappa kom så hade mamma köpt ännu fler pelargoner till mig! Jippii! Så nu har jag en hel del  men gissar att det kan bli mer när pooldäcket väl är färdigt. För jag tänkte ha blommor där med.

Jag ska även ge mig på att odla gurka. Det har jag aldrig provat innan. Spännande! Det blev även ett par tomatplantor och andra kryddor och sallad. Undrar om jag kommer att lyckas??? Jag har ju inte de grönaste fingrar. Tanken är att Myran ska vara delaktig i det här, vattna och följa processen.

Men först innan det är dags att plantera så kopplar jag doggisen och sticker ut på en springrunda. Jag tror att det kommer bli ca 7km idag och kuperad terräng. Jeeej! Nästa vecka kör jag igång med intervallträning 2 ggr/v. Fruktansvärt under tiden men så himla underbart efteråt.

Gårdagens blomsterskörd

Myran fick syn på den här grodan igår och ville ha den. Givetvis gav jag med mig och köpte den till henne ;) Hon valde också solrosfrön som vi ska plantera idag. Spännande!

1 kommentar:

Fröken M sa...

jag tycker oxå om pelargoner, men inte doften av dem så jag vill inte ha dem inne... !
Här blir det solrosor ( om de nu kommer upp nån gång ) tomater, kryddväxter och jordgubbar som ska planteras i år !