lördag 28 april 2012

Söta fötter

Jopp jopp lördagmorgon! Solen skiner än så länge och sjön ligger spegelblank utanför huset med lite lätt morgondimma svävande över sig. Det ser så rofyllt ut. Fyller själen med energi. Mornar som dessa är jag glad att vi bor som vi gör och inte i nån storstad med trafikbrus. Nu längtar vi bara efter att kunna ta vår kaffekopp på mornarna och sätta oss ute på soldäcket en tidig morgon och njuta av lugnet och utsikten. Så mysigt när man hör en och annan tidig morgonpromenerare knata förbi med sin hund, en enkel vink och ett godmorgon. Det känns härligt att veta vad man har framför sig.

Idag startade dagen hos oss vid halv sjusnåret vilket jag tycker är helt okej. Myran lekte en stund för sig själv medan vi låg kvar i sängen och slöade. Frukost har vi hunnit med och nu precis gick K ut för att flytta virket vi fick hemkört igår. Så jag gissar att det blir projekt bygga pooldäck hela dagen idag för honom. Framåt eftermiddagen hoppas han på att få hjälp av min pappa som dyker upp här. Mina föräldrar är nämligen på väg ner för ett besök. Jippii! Måste nog ha de bästa föräldrarna i världen som kör närmare 50 mil flera gånger om året för att hälsa på sitt barnbarn och hjälpa oss med diverse saker i huset. Det är vi så glada och tacksamma för:) Kärlek.

Jag och Myran ska strax göra i ordning oss och ta bilen in till stan. Jag ska kolla blommor och löparskor. Vet ej om jag köper några idag eller om jag väntar till måndag. Är ju i desperat behov av nya löparskor.

Efter lunch kommer ju mina föräldrar ner som sagt, och då framåt eftermiddag tänkte jag sticka ut och springa en runda på 5 km. Längtar! Ikväll bli det nog lugnt med bastu och middag. Gissar att  K kommer vara tröttis efter dagens pass i trädgården. Skönt att koppla av med en bastu då. Just nu finns det inte mycket att klaga på i livet.

Imorse var jag bara tvungen att ta ett kort på dessa söta fötter. Myran stod och tvättade sig och jag kröp runt på golvet och letade efter ett örhänge när de dök upp framför mina ögon. Hon har satt mina armband runt foten. Hon är riktig flickflicka men en ganska tuff sådan.




1 kommentar:

Fiffi sa...

Barnfötter är det sötaste som finns!
Tänk om man själv hade så mjuka!! Måste gå och få spabehandling på fötterna innan sommaren är här..
Ha en riktigt fin Valborg nu!
Kramar