lördag 7 april 2012

Påskafton

Jaha vad vaknar vi upptill idag?? SNÖÖÖÖÖ!! Det vill vi ju inte ha här nere i södern nu. Men man får väl passa på att göra det bästa av det hela och då eldar vi i kaminen. Jag är bara lite orolig att Myran ska gå fram och känna på den. I vanliga fall när det elda-i-kaminen-säsong så har vi skyddsgaller runt kaminen men nu har vi plockat bort inför vår och sommar. Tur är att hon inte verkar speciellt intresserad av den.

Jag har precis ätit frukost och sitter nu här och njuter av en kopp kaffe. Snart drar vi igång dagens aktiviteter. Jag ska göra Philiadelfiaglass till ikväll. K ska städa upp i källaren. Katten ska tydligen föda idag. Myran hon röjer rundor som vanligt och hunden sover. Jag måste även hinna städa lite då våra fina vänner A och C och deras söta barn kommer hit på påskmiddag ikväll. Jag hoppas på att vädret lugnar ner sig tills dess, tänker på vägarna.

Så här ser det ut här idag.

Vår??????

4 kommentarer:

Fröken M sa...

Men fy... sådär såg det ut hos oss igår - idag är våren tack och lov tillbaka !! :)
Vi beställde bilen när groupon hade en del innan jul. Vanligtvis kostar de nämare 4000:-, men då kunde man fynda för 1500 så jag kunde inte låta bli...
Och det visade sig bli en VÄLDIGT lyckad present till vår lilla 2 åring :) Glad påsk !! Kramar

waterlily sa...

Oj vad mycket snö ni har! Man är lite trött på snön, nu får det bli riktig vår snart, tycker jag.

Ha en jättemysig dag och glad påsk till er! Kram

mammaTEA sa...

Gillade förra årets påskväder bättre ;)

Sofie sa...

ja fy, varför all denna snö?! vart tog den fina våren vägen! nej som tur är som smält det mesta bort idag och jag hoppas allt är borta imorgon! Hoppas ni har en riktigt mysig påskhelg!