onsdag 4 april 2012

Shopping och vänner

Ojoj vad vivar  trötta igår efter en heldag i Kristianstad. Vi hade vansinnigt kul på Andys. Frågan är bara om Myran eller jag hade roligast. Efter leklandet strosade vi runt i stan. Det blev inga vårskor till Myran för hon ratade alla mina förslag och ville bara ha gummistövlarna i varje skoaffär. Hon är tokig i gummistövlar och går alltid i sina Muminstövlar både inne och ute.Vi gör ett nytt försök snart igen att köpa skor. Visst hade jag väl bara kunnat köpa ett par och hon hade nog gillat dem ändå men jag ville inte tvinga på dem på hennes fot när hon så tydligt sa NEJ. Den lilla damen har en järnstark vilja och vet vad hon vill.

Men det blev iaf en Pippiklänning till henne från Åhlens. Jättesöt i mitt tycke. Där fanns väldigt fina Pippikläder som jag skulle vilja fler av. Till mig själv blev det en ny iPhone 4S. Min gamla hängde sig väldigt ofta på sistone så igår fick det bli en ny. Just ja, och en klänning från Lindex som jag föll för färgens skull. Jag har inte provat den än så jag vet inte om den passar men jag hoppas. En perfekt sommarklänning att dra på sig om man ska på stan eller att mysa runt i här hemma.

Snart ska jag och Myran iväg till stan och träffa C och M som vi inte har träffat sen vi kom hem från Thailand. Vi tänkte fika och sen gå till ankparken och mata ankorna. I eftermiddag ska jag hem till min f.d kollega H på en fika. Men dit kan jag cykla för hon bor här i byn. Då får Myran stanna hemma med sin pappa så jag får lite tid för mig själv. Det mina vänner ska bli ljuvligt. Nog för att det är kul att hänga med Myran men ibland behöver man een paus från varandra. Eller vad säger ni??

Blir inga foton från Andys då Myrans kompis är med på alla bilder. Jag har även bestämt för att vara lite restrektiv med bilder på Myran i bloggen i fortsättningen. Blir isf bilder som inte visar hennes ansikte så tydligt. Dock får alla tidigare vara kvar.

Passar på att önska er en härlig onsdag!!
Detta blev det igår. Telefonen ni ingen bild för det vet ni hur den ser ut ;)

Måste medge att den snyggare i verkligheten än på bild. (bild lånad fr Lindex)

Myrans Pippiklänning från Åhléns



5 kommentarer:

Lina sa...

Härligt att vara ledig och få så mycket skoj gjort!

Funderar mycket till och från på det här med bilder i bloggen. ibland får jag för mig att lösenordsskydda den och ibland bara för att helt enkelt inte lägga in bilder. Men samtidigt vet jag att många vänner och släkt som bor långt borta läser och uppskattar att se kort på skrutt... Svårt det där, vad är rätt och vad är fel? Magkänslan brukar ju oftast va bäst att lita på.

Hoppas ni får en härlig onsdag! Här började den på bästa sätt med en härlig promenad längs havet!

Kram

Lilla H sa...

Lite 50-tal över klänningen! Snygg!

mammaTEA sa...

Gillar klänningen.

sofie sa...

gud vilken fin klänning! å en sådan skulle jag med vilja ha! ja min klänning är också från Lindex, den är nog från samma kollektion tror jag allt! men det är på håret att jag fåe igen den, men i höst då ska jag allt ha den!
Det är helt underbart att vara mamma och hänga med sin dotter, men det är underbart att få lite egentid med! Man njuter helt enkelt mer av att vara tillsammans sen!

Johanna sa...

Ja, klänningen är ännu snyggare i verkligheten! Provade också den förra veckan men jag mnåste få bort lite mage till annan jag passar i den modellen igen... =)

Jättesöt Pippiklänning! Här har vi också en gummistövelstokig tös, Linnéa vill helst ha sina ärvda fodrade stövlar även nu i vårvärmen. =)