fredag 27 april 2012

Snart 2-årskalas

Det känns lite konstigt när jag tänker på att Myran fyller 2 år nästa vecka. Det var ju nyss man var preggo och alldeles nyss hon var en pluttig liten bebis som hade ont i magen de första två veckorna. Nu är hon "stor" tjej som babblar mest hela tiden, kan inte sitta still och som tycker om att stå i centrum. En bortskämd liten tösabit ;) Vår stjärna! Jag är så fascinerad av alla saker hon kan redan och varje dag och vecka är ett äventyr med henne. Det går inte en dag att vi inte drar på smilbanden åt alla hennes hyss.

Så idag var jag och beställde en tårta till hennes släktkalas som vi har på tisdag. Och nej, jag är ingen supermamma som bakar en egen tårta. För så fort jag försöker mig på att baka så slutar det för det mesta i en smärre katastrof av nån anledning. Oftast av den anledningen att jag tycker det verkar så mysigt när andra bakar men när jag själv gör det tycker jag bara att det är en röra och en massa prylar att diska. Jag är nog inte där i tanken när jag bakar. Jag har även köpt en present idag, avslöjar dock inte vad det var än. Mina föräldrar kommer imorgon så då ska jag be min mamma baka lite för hon däremot är duktig på det.

Annat som ska fixas till kalaset är ballonger, servetter och annat smått och gott. Men det tar vi på måndag. Vi ska ha två kalas för lilla stjärnan, ett på tisdag som sagt och ett den 12 maj med alla hennes lekkompisar. Vi beställer gärna fint väder till den helgen så vi kan hänga ute i vår trädgård för där är gott om plats för alla kidsen att springa runt. Så snälla ni håll tummen för vackert och varmt vårväder den 12 maj :)


1 kommentar:

Johanna sa...

Håller tummarna! Ja, tänk vad tiden gått fort, de är stora nu våra töser :)
Önskar er en riktigt härlig ledighet! Kram