måndag 30 april 2012

Valborg

Då är det valborgsmässoafton och sista dagen i april. Vart tog den här månaden vägen? Jag är övertygad om att nån där ute i universum får tiden att ticka på lite fortare;) Det blir lugnt idag. Jag ska iväg till stan och göra lite ärenden nu när jag ändå har barnvakt. Ibland är det krångligt att uträtta en del saker när Myran är med. K har farit iväg till Tyskland över dagen med en vän för att inhandla lite saker. I eftermiddag blir det lite trädgårdspyssel. Jag måste ränsa lite ogräs och fortsätta plantera blommor. Både blomjorden och krukorna tog slut igår, trots att jag köpte mycket blomjord. Jag glömde att jag hade stora krukor.

Ikväll blir det en god bit mat och ett besök vid brasan som ligger tvärsöver sjön från oss. Jag funderar på att låta Myran sova middag lite längre idag så hon orkar vara med och uppe för att kolla in elden. De brukar även ha fyrverkeri efteråt.

Önskar er en trevlig valborgsmässoafton!!

1 kommentar:

Malin sa...

Hoppas ni får en mysig Valborg. Kram!