lördag 21 april 2012

Härliga lördag

Lördagmorgon. Idag har vi sovit länge, nåja iaf till kl 07.00 och sen låg vi nog kvar till nästan 08 medan Myran lekte för sig själv med mina smycken. Det var underbart att stiga upp utvilad. Det har varit en extremt intensiv vecka för oss båda på jobbet. Härligt med helg nu. Nu är det inte långt kvar till sommarlovet och ledig sommar för oss.

Idag blir det pyssel här hemma. Maken ska fortsätta gräva ner plintar till pooldäcket. Tanken är att poolen ska vara badklar till den 19 maj då vi har bjudit in bästa vännerna på poolparty. Vi får se om vi lyckas hålla det datumet. Annars får det bli fest ändå. Så maken kommer väl att tillbringa dagen ute mer eller mindre. Jag och Myran ska ut gå runt sjön med grannen och hennes kids och hund. Sen stannar vi nog ute i trädgården och leker lite fram till lunch. Tanken är att efter lunch och middagslur att vi cyklar till en annan sjö här i närheten och leker vid den lekparken en stund. Sen får maken ta paus i grävandet så jag kan sticka ut och springa mina 5 km. Längtar! Ikväll blir dte lugnt, mat och film.


 Ska bjuda på lite bilder senare idag. Nu är både iphonen och kameran döda upptäckte jag.

Vad gör ni idag?

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Låter som en helmysig lördag!
Här blir det 40-års partaj, skall bli sjukt kul! En kompis har hyrt ett ställe men innan dess blir det ett par öl hemma hos en tjejkompis, har sett fram emot den här dagen ett tag nu så jag hoppas att dagen/kvällen/natten blir lyckad! :O)
Kram

Lina sa...

Låter som en riktigt bra lördag. Skönt när vädret är på sitt bästa humör så man kan vara ute!

Det va d jag hade för mig att S va några månader äldre än H (hon fyller 2 i sept). Älskar också denna ålder och även om jag jobbar med barn i samma ålder fascineras jag varje dag av allt hon lär sig. Är så roligt att bara vara och leka tillsammans!

tack, det e jag som fotar. Tycker det är skoj men skulle gärna vilja lära mig mer.

Kram