måndag 9 april 2012

Kallt!!!

Vad har hänt med vädret?? Våren verkar ha kommit av sig fullständigt. Idag blåser och regnar det här och är allmänt ruggigt ute. Jag och Myran gjorde ett tappert försök att vara ute på förmiddan. Vi städade i lusthuset och sen lånade vi grannens lekplats. En timme stod vi ut sen gick vi in i värmen. Eller ja, Myran hade nog kunnat vara ute en stund till men jag höll på att frysa ihjäl trots varma kläder, mössa och vantar. Så idag får det bli innelek resten av denna sista lediga dag. Måste säga att jag älskar mina lov som skolans värld förser mig med.

Vi bestämde oss för att hoppa IKEA idag och ta det en annan helg istället. Maken han har istället umgåtts med motorsågen och kämpat med björken som föll i en av vinterns första stormar. Just nu sover lilltjejen så jag passar på att elda i bastun. Det är snart dags att krypa in där. Jag blev så bastusugen av det här kalla vädret.

Ikväll kollar vi på den nya serien Alcatraz på tv 4. Gör ni?

4 kommentarer:

Lina sa...

Klart jag ska kolla in nya serien. Såg just dock att de visar två avsnitt idag så gissar jag kommer somna innan det slutar. Kanske går att kolla på play?!

Åhh va skoj att se hungerspelen! När jag läst ut den bok jag läser just nu ska jag nog ta tag i del 2.
Kram

Fröken M sa...

Jag har bänkat mig i soffan med datorn i högsta hugg och chipsskålen på magen...
C däremot far runt som en galning här hemma och städar...
Det kallar jag "rättvis" arbetsfördelning ;)
Kram

Fröken M sa...

Jag har bänkat mig i soffan med datorn i högsta hugg och chipsskålen på magen...
C däremot far runt som en galning här hemma och städar...
Det kallar jag "rättvis" arbetsfördelning ;)
Kram

Fiffi sa...

Nej vädret är skit verkligen :O(
Till fredag skall det tydligen bli 10-11 plusgrader med lite sol här i huvudstaden, alltid nåt!
Kram