lördag 21 april 2012

Nya löparskor

Jag insåg igår när jag var ute och sprang att jag är i stort behov av nya löparskor. Det är ju 1,5 år sen jag köpte nya så det är dags att shoppa nu. Jag har verkligen varit nöjd med mina Asics som jag köpte i USA. Det är mitt första par Asics, innan har jag alltid sprungit Nike. Jag tror nog att jag kommer hålla mig till Asics nu. Jag funderar på att sticka och prova skor när mina föräldrar kommer ner så behöver jag inte ta med mig Myran. Viktigt att det blir rätt och det är stor risk att det inte blir det om jag ska hålla reda på en Myra också. En vecka till med mina gamla skor funkar nog men inte så mycket längre än så. Nu springer jag tre pass i veckan och jag vet att den här tiden på året och sommaren så blir det mycket löpning. En bra vecka kan innebär fyra löppass och då är det viktigt med bra skor för min del.

Kul att många löparskor kommer i fina eller fräcka färger i år. Innan har de alltid varit vita med nån käck färg men nu hittar man dem i knalliga och glada färger. Man blir ju sugen på att sticka ut och springa bara man ser skorna, eller? Jag blir det i alla fall.
Gillar dessa, men tyvärr kan man ju inte gå på snyggheten när det kommer till löparskor utan de ska passa ens fot också. Hade jag dock fått välja på ren snygghet hade dessa varit alternativ. Vi får hoppas att jag finner ett par skor som passar min fot och löpning och är snygga och knalliga ;)

Bilder lånade från Intersport

Asics Gel Volt33 W, pris 1200 kr

Saucony Triumph9, pris 1700 kr


2 kommentarer:

waterlily sa...

Båda är snygga, gillar dock de blå-gröna bäst :-)

Anonym sa...

Hej! Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med dig, har ett spännande tips på bra (prisvärda!) Acicsskor till dig. Maila mig på lovisa@youmeagency.se så berättar jag mer!