söndag 8 januari 2012

Dag 6, vänner & jobb

Idag var hittills segaste dagen med Jillians 30 day shred. Det är sjätte dagen idag som jag kör det. Jag kände mig lite seg i kroppen, och det var jobbigt med armhävningarna i början som jag tycker hon gör en miljon av. Jag är så sjukt svag i armarna och axlarna. Det är verkligen något som jag måste jobba mer med. Men nu är passet avklarat för idag. Kanske berodde segheten på ett par glas vin igår i goda vänners sällskap? Förmodligen.

Det var lugnt med träningen idag. Inget löppass var inplanerat, utan det blev en promenad framåt lunch. Nästa löppass blir förhoppningsvis imorgon eftersom maken kommer hem i hyfsad tid från jobbet imorn. Jag ska ju köra igång med dukandieten imorn också. Om jag minns rätt ska man ha in 20 min träning när man kör den dieten så Jillians pass blir utmärkt. Det tar ju inte mer än 25 min.

I övrigt var det lugnt här hemma idag. Lite städ efter gårdagens trevlig besök av fina vännerna C&A och kidsen E&I. Smilla älskar att leka med deras stora dotter E. Så himla skoj att se de bägge små igår leka loss som två små huliganer. Förr sågs vi oftare, tyvärr har det blivit mer sällan nu. Det är väl så när folk har fullt upp med sitt. Men det var kul att ses igår och vi hoppas att det inte dröjer alltför länge till nästa gång.

Imorn är det dags för jobb igen efter 2,5 veckas ledighet. Det har varit gott att vara ledig. Jag har ingen jobbångest, ska bli rätt trevligt faktiskt. Ända ångesten är att stiga upp kl 05.10.

Hoppas ni har haft en go helg!

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha nej så galen är jag inte, jag tänkte köra ett på morgonen och ett på kvällen ;)

Angelica sa...

Hehe, ja det är ett stort dielmma.. Vi är också gifta sedan snart 2 år tillbaka.Men vi gifte oss borgligt och känner att vi nu vill göra det mer "riktgit" med familj och vänner. Sen känns det mer äkta när man gör det i kyrkan.