fredag 27 januari 2012

TGIF

Jehej! Fredag igen. Helt makalöst. Idag väntar en kul fredag, först jobb och sen direkt efter jobbet på AW för att fira en kär kollega som flyttar till Spanien på måndag. Så modigt och coolt av henne och hennes familj att ta beslutet att flytta till Spanien bara så där. Det ska bli himla trevligt! Inte att hon flyttar, men att äta en bit mat och ta en drink så här en fredag. Så efter jobbet hoppar vi på tåget för att ta oss till Kristianstad.

Annars väntar en rätt fullspikad helg. Imorn sticker jag och vännen M med kidsen till Andys lekland i Kristianstad så ungarna får leka av sig lite. På kvällen ska S sova hos farmor och plastis för första gången, för vi ska till Malmö på inflyttningsfest hos makens bror. Hehe undrar om farmor vet vad hon gett sig in på när hon sa att Smilla ska sova hos dem. Farmor var rätt trött när hon hade passat Smilla sist en heldag. Vår dotter är rätt bossig av sig;) Och då är inte farmor nån vekling precis.

På söndag kommer svärmor och hennes sambo med Smilla hem till oss och då tänkte vi passa på  att bjuda på födelsedagsfika eftersom jag fyller år då. På kvällen tönkte vi laga en go middag och se nån film tror jag. Gissar att maken är extra hungrig eftersom han ska röja loss med motorsågenhela helgen. Ni vet, björken som föll i stormen i vintras måste väck nu.  Tja, det är väl i stort sett så vår helg kommer att se ut. Inte säkert jag hinner blogga.

Ha en go fredag!

3 kommentarer:

Angelica sa...

Kul att veta att jag ger bra tips på bloggen -tack!

Är du laddad inför semestern nu? Du måste ju verkligen längta till värmen nu när ni är så nära :D

Lina sa...

Hej! tänkte bara titta in och säga att vi är hemma nu igen. Har varit en tung vecka. Uppdaterar senare om allt som hänt. Kram

Fiffi sa...

Åh hoppas ni får en underbar helg nu! Skönt med lite egentid!!
Här blir det lite av varje, äntligen har jag vinterkängor så nu skall vi ge oss ut om en stund.
Stor kram