måndag 9 januari 2012

Dukandiet, träning och jobb

Det var med lite skräckblandad känsla som jag insåg att dietdagen var kommen även till mitt liv. Hur ska detta gå var min första tanke imorse? Jag som i vanliga fall tror på att äta det man vill men med måtta. Men nu tänkte jag rivstarta, och känner att jag vill ner ett par kilo snabbt. Sen får man ju hoppas på att de heller inte återkommer på besök. Jag tycker inte att jag är överviktig, väger 65 kg till mina 170 cm. Målvikten är 60-62 kg, men mest av allt vill jag tajta till kroppen. En kvinna ska ha former.

Så hur har det gått idag då? Jo tack, bara bra! Jag är nöjd med dagens måltider som har bestått av ägg, lax, lite kyckling och keso. I dryck har kaffe och vatten slunkit ner. Svårast var att avstå ett glas morgonjuice och alla goda apelsiner. På jobbet blev jag utsatt för två fikor, eftersom det var terminen första arbetsdag bjöd skolan på förmiddagsfika. Det löste jag genom att enbart dricka svart kaffe occh hoppa frallan. På eftermiddagen var arbetsgivaren givmild igen så här i början av året och det bjöds på kaffe och bulle. Tog bara kaffe och hoppade bullen, vilket inte alls kändes besvärande. Jag var nästan förvånad själv. Jag har inte haft något som helst sockersug idag, egentligen inte på en hel vecka. Det är himla skönt!

Träningsmässigt är jag riktigt nöjd med dagen! Det blev ca 4 km löpning i snöfallet. Himla mysigt att löpa när snön föll i stora flingor. Hunden och jag hittade varandras tempo snabbt idag såinget krångel med löplinan. Efter löppasset körde jag Jillians 30 day shred. Idag är det dag 7 så på torsdag går vi över till nivå 2. Vet redan att jag hatar armhäningarna på nivå 2. Nästa löppass infaller inte förrän på fredag, tyvärr. Makens arbetstider knasar till mina löppass den här veckan. Så jag har planerat att givetvis köra Jillians pass varje dag, och ett pass på motionscykeln här hemma. Det får bli cykeln på onsdag.

Btw så var det dags för oss att idag återgå till jobb efter 2,5 veckas ledighet. Eller maken har ju redan jobbat en vecka. Det var roligt att jobba igen! Tror att Smilla tyckte det var kul att vara tillbaka på förskolan och röja. Det gick jättebra att lämna henne där imorse. Dock har hon varit lite kinkig sen vi kom hem, trött misstänker jag. Nu sover hon sen 30 min tillbaka. Nu ska jag slappa i soffan resten av kvällen. Måste lägga mig i tid ikväll... inte somna som halv ett igår!

Ha det gott!

Tänk när det såg ut så här förra vintern! Underbart! Utsikt från vårt soldäck.

4 kommentarer:

Angelica sa...

Jag är inte mycket för broccoli, men det gick hem hos grabbarna :D och köttet var otroligt gott!! Så jag tycker absolut att du ska prova receptet!

Fiffi sa...

Vad kul att det funkar bra för dig, och vad duktig du var som stod emot fikat!!
Här går det oxå bra men då vet jag ju som sagt vad man kan äta etc.
Det är ingen superkul diet men man skall inte "banta", dvs gå hungrig och det undanlättar helt klart en hel del!
Har du intagit havrekli´t? I attack så är 1½msk obligatoriskten jag tar 2msk i gröten och det har inte påverkat min viktnedgång.
Det är bara att fråga på om det är nåt du undrar.
Kram!

Malin sa...

Hur har det gått med dieten?

Johanna sa...

Nej överviktig är du ju inte :) 66 kg är min målvikt, väger just nu 92kg till mina 162 cm så jag har lite för mycket former. Börjar mitt nya liv imorrn, ska bli skönt!
Lycka till med din diet!
SV: Jadu, Malmö är verkligen i en klass för sig. Älskar Limhamn men det är ju f-n att denna fina stadsdel
måste sitta ihop med resten av stan. Vi diskuterar fram
o tillbaka hur vi ska göra flytta el stanna??
Kram!