lördag 14 januari 2012

Lördag och förkyld Smilla

Jag har sovit sådär inatt pga Smillas förkylning. Hon fick komma in till oss framåt 02 inatt. Mellan 02-06 har hon mer eller mindre legat på mig och trängt ut mig långt ut på kanten så jag har legat som en makaron. Förkylningen är kvar, men hon är piggelin och det är bra. Det är ganska kraftig förkylning med hosta och heshet. Pratade med hennes fröken igår och alla ungar på förskolan var förkylda. Med tanke på hur mycket de pussas och kramas där så är jag inte förvånad att Smilla är sjuk. Nåja, sånt får man räkna med när man har barn.

Idag kommer bästa familjen F från Karlskrona till oss. De stannar till imorgon så vi hinner umgås ordentligt. Vi har inte setts sen juni förra året, men nu är det dags igen. Otroligt sköna och lättsamma människor.

Annars bjuder dagen på en kort löptur och i eftermiddag en promenad. Får se om jag hinner med Jillians pass idag. Har en hel del att göra innan kl 14 när vännerna dyker upp.

Trött och osminkad efter en natt med en förkyld kråka.

Trött...

...men det är ju lördag så glad ska man vara då!

1 kommentar:

Lina sa...

Stackarn,hoppas hon kryar på sig snart! Det e väl som du säger,sjukdomar kommer och går hela tiden när man har barn,kanske speciellt småbarn då immunförsvaret inte riktigt har fått utstå så mycket än och när de går på förskolan och är väldigt nära varandra hela tiden. Hoppas ni får det toppen mer era vänner! Kram