torsdag 12 januari 2012

Pooldrömmar åter igen

Snart helg igen! Helt galet vad fort den här veckan har gått. Torsdagar är bra dagar för då är alla på jobbet glada att det snart är helg igen.

Idag innebär dagen mest jobb, hämta S på dagis, eftermiddagspromenad med S och hund, lek och bus, kvällsmat, bada S, natta henne och sen Jillians pass på det. Nånstans i schemat måste jag klämma in lite tvätttid också, och helst lite städtid så det är fint när vi kommer hem från jobbet imorn. Den där städerskan hade varit fin att ha, men det lär jag få glömma ett tag till då vi fick in poolpriset igår. Det får vara värt varenda liten slant att bygga vår pool.  Om ni går i poolbyggartankar kan jag rekommendera att slå till nu i januari-februari eftersom de flesta poolföretagen vill sälja ut modellerna för 2011 och få plats med årets nyheter. Man kan verkligen pressa priset och få till en bra deal.

Nåt sånt här tänker vi oss. Då ska den byggas i anlsutning till bastun och runt poolen ska det bli ett rejält trädäck så man kan hänga där med vännerna i sommar.

Bild på pool lånad från HomeExpo.



Och om vi ska kunna hänga där måste vi givetvis ha nya utemöbler. Tur de har en superbra outlet i Osby i aprilmånad när man verkligen kan göra superduperfynd. Jag tänker mig nåt i konstrotting, typ en soffgrupp, ett lågt bord och ett par fina solsängar (heter det så?). Det ska verkligen vara ett ställe att relaxa och njuta av livet och umågs på ett lättsamt sätt.



Och så vill jag gärna ha nåt sånt här nere vid sjön... Ett par amerikanska däckstolar.


Det är nåt sånt som tankarna går runt. Inget som är bestämt, men fundera och planera måste man göra.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Pool har varit min dröm sen jag var liten! Det var sååååån lyx att ha pool tyckte jag och var sååååååå avis på de som hade haha..
Bygg pool säger jag! ;O)

Lina sa...

Jag älskar att planera och fundera. Tänka på hur man vill ha det :) Älskar även att drömma om resor och allt skoj man ska hitta på!

Snart är det helg igen. Ska ni göra nått skoj eller mest ta det lugnt?

Kram