söndag 8 januari 2012

Juicepress

Min man har tjatat hål i huvet på om en juicepress ända sen han kom hem från Sydafrika i somras. Där hade han fått färskpressad juice och var nu helt förälskad i det. Nu har han äntligen skaffat en. Han fick ett presentkort på jobbet i julklapp och den la han på juicepressen. Jag måste medge att jag var lite skeptisk, men oj så fel jag hade! Det är bland det bästa vi har i huhållsväg. Vi pressar juice till höger och vänster, det är morotsjuice, apelsinjuice, grapejuice, äppeljuice, päronjuice, blåbärsjuice, you name it. Helt besatta är vi. Men maskinen är super bra! Det är en från OBH Nordica. Enda jobbiga är att regöra det men det överlåter jag åt maken ;) Sitter just nu och njuter av min favoritjuice, nämligen grapejuice. Makens favvis är morotsjuice.

En sån här är det.


3 kommentarer:

Lina sa...

Så gott och nyttigt! Hoppas ni får en bra dag tillsammans. Imorgon börjar du jobba igen väl?! Här hemma måste det städas idag. inte så skoj.... Men har fått en härlig morgonpromenad iaf :) Kram

waterlily sa...

Min K har också pratat om en juicepress och liksom du har jag varit skeptisk. Tänker att vi har flera hushållsmaskiner som bara står och aldrig används. Jag kanske ska tänka om. Nyttigt med just färskpressad juice är det ju också! :-)

Fiffi sa...

Då kör vi imorgon då då?!!
Jag har lagt upp Dukan under kategori till vänster om bloggen, där hittar du oxå en del bra info.
Jag kör havrekligröten på morgonen så får vi se hur jag äter resten av dagen, jag har bla 2kg kycklingfiléer i frysen som jag måste äta!
Du kan adda mig på Facebook om du vill så kan vi chatta där, peppa varandra och så. Jag kanske, KANSKE kör hela veckan ut (inte helgen) får se.. Ja, jag antar att du har Facebook förresten!??
Sophia Fiffi Lundén heter jag iaf ;O)
Börjar du imorgonbitti så väg dit när du har vaknat efter det att du gar kissat, sen väger du dig på torsdagmorgon. Du kommer se (och känna) resultat tro mig!
Kram