lördag 21 januari 2012

Ladidaa

Jag har inte orkat blogga de senaste dagarna för det har varit sjukstuga här hemma hela veckan. Inte så nån har stannat hemma från jobb och förskolan, men förkylt, ont i halsen och huvudet. Jag har varit så inne bomben trött på kvällarna, lagt mig vid 21-tiden nästan var kväll. Igår var det nog rekord för jag låg och småslumrade mellan 16-18 på kvällen, var smått aktiv mellan 18-19.30 och sen halsovandes mellan 20-22 igen för att totalt däcka efter 22. Helt sinnes! Jag fattar inte varför jag är så trött.Visserligen har jag haft en intensiv arbetsvecka och det i kombo med förkylning gör väl ingen pigg. Det var förmodligen inte min bästa idé att träna styrka/puls på gymet i torsdagskväll heller. Just då kändes det helt underbart att vara tillbaka på gymet, men dagen efter mådde jag som en kratta. Note to self, inte träna med förkylning i kroppen. Så det innebär att helgens löppass tyvärr är inställda. Trist! Ingen löpning och ingen Jillian. Däremot massor med vila.

Ikväll ska K iväg på herrmiddag, och jag ska träffa söta C och lilla M, som är fru och barn till en av herrarna som ska med på herrmiddagen ikväll. Jag och C ska hänga med kidsen och äta en god middag. C är en mästerkock och lagar gudomlig mat som får smaklökarna att sprattla av glädje. Längtar!

Annars är det lite tvätt och städ och sova middag som gäller idag. Ligger efter med allt på hemmafronten den här veckan. Maken har fått fnatt och skruvat ner alla köksluckor för han ska se över dem och putsa till dem.

3 kommentarer:

Lina sa...

Vet inte om det jag skrev kom fram,blev lite konstigt på datorn på gör ett nytt försök...

E så segt när man dålig. Min träning har inte heller blivit som det va tänkt denna vecka, hoppas på att komma igen nästa vecka,då jäklar:)
Hoppas ni får en trevlig kväll! Kram

Angelica sa...

Oj, hur många jag har nu.. låt mig se:

*tre stjärnor på ena armen
*fenix fågeln på andra armen
*en delfin intill svanken
*mitt namn i nacken

Ja, det var dem :D
Ska även göra en till stjärna på axeln och många små stjänor i nacken

Vad vill du göra för något?

Malin sa...

Se till att vila ordentligt nu!!